Moto Edge 40 Neo

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av MrKarisma, 28 jun 2024.

1. MrKarisma

MrKarisma Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Vill bara starta en tråd då jag precis införskaffat en sådan. Vägde mot G84 men så har jag alltid haft problemet att Gcam har blivit så segt (mellan 5-15s för att starta kameran oavsett version) efter typ 3 månaders användning pga en för långsam processor, så tog steget upp den här gången och hoppas nu slippa det problemet i fortsättningen då jag med mobilen gärna fångar ögonblick - inte det som händer 15s EFTER ögonblicket.

Skaffade ett bra skal det första jag gjorde, har spräckt för många skärmar på första tappet alldeles för många gånger, skaffade det här: Köp tectTech TPU Case Extra Motorola Edge 40 Neo Clear online
    Känns riktigt bra med extra förstärkta hörn och att man tydligt ser att skärmen är en bit från bordsytan från sidan i ögonhöjd när den ligger upp och ner på bordet.

Batteritid - grym som vanligt med Motorola
    Övrigt - grymt som vanligt med Motorola

Problem: 1st - När jag vrider för att starta kameran så kräver den att jag låser upp telefonen vilket förtar hela grejen med att snabbt kunna starta kameran - Detta har ju aldrig varit ett problem tidigare på mina tre föregående Motorolor.. Det har ju tidigare varit så smart att man kan starta kameran trots att telefonen är låst, man kan fota och titta på de bilder som togs vid just det start-tillfället, men inga andra bilder i telefonen - funktionellt både logiskt och säkert på samma gång.
    Går det stänga av denna blockering? (Sambon har samma problem på sin G84).

Måste ändå säga att jämfört med tidigare så är skillnaden i bildkvalite på Motorolas inbyggda kamera-app och Gcam nu mindre än tidigare, raw-filerna från den förinstallerade kamera-appen ger mycket bättre och naturligare färger än raw-filerna från Gcam även om man får använda Adobe Camera Raw Ai Denoise för att få till hyffsat liknande brusnivåer som med Gcam.

Nån som vet när Android 14 kommer eller vill snacka Edge 40 Neo? Skriv i denna tråd :)

2. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 213
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.
    Telefon 2:
    Google Pixel 9 Pro.
    Platta:
    iPad
    Jag fick Android 14 till min Neo för några dagar sedan.

3. MrKarisma

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Vilken svensk butik /webb-butik köpte du den i?

4. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 213
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.
    Telefon 2:
    Google Pixel 9 Pro.
    Platta:
    iPad
    Den inköptes online på NetOnNet.

MrKarisma gillar detta.
  5. MrKarisma

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Moto Apps har börjat installera skitappar ingen människa vill ha, trots att jag bockat ur alla appar som föreslogs. Har ignorerat /dragit bort aviseringen i flera dagar tills jag idag hoppades på att kunna få bort den genom att slutföra deras "guide" eller vafan det är.. Tyvärr började det installera skräpappar ändå.. Hur avinstallerar jag moto apps? Tar bort? Stänger av?