Moto X, n5 eller g2? Eller....?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av sebbe_31, 18 jan 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. sebbe_31

sebbe_31 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sitter för tillfället på en Galaxy Nexus som jag överlag är riktigt nöjd med. Dock så har jag gått runt med en sprucken skärm i över 1 år, rejält sprucken men har hållit mig i skinnet och ej köpt en ny ännu. Dock så har jag haft lite problem med batteriet som 1-2 ggr varannan månad har strulat. Efter någon timma då jag dragit ur laddaren på morgonen så har batteriet gått från 99% -> 15% direkt och så vips så är den urladdad och så har man ingen telefon under hela dagen.

Men är sjukt nöjd med den rena android upplevelsen och nu när jag slängt in en 4.4.2 rom så är tom batteritiden jävligt bra. Men nu när man har en sprucken skärm och ett batteri som det är något fel på så börjar jag tröttna rejält. Måste kunna förlita mig på att den fungerar varje dag.

Vill satsa på att ha den nya luren i ca 2 år.
    Moto X, N 5 eller G2?
    Mest av allt vill jag egentligen ha en lur med iphones byggkvalite, 4,7"/5" skärm, G2 batteri, moto x/n5 mjukvara. Kamera är ej viktigt då jag sällan tar viktiga bilder med den. Vill även att ROM utbudet ska vara aktuellt i en ca 1,5-2 år liksom så den inte känns för gammal!

Egentligen så vill jag vänta på en Moto X 2, men eftersom det verkar dröja så börjar mitt tålamod rinna iväg. Så vad bör man göra? Köpa nytt batteri för en 170:- till min nuvarande Nexus och vänta in något mer klockrent eller vad ger ni för förslag till en som har svårt att bestämma sig?

Hade velat ha en bambu Moto X som hade snäppet bättre hårdvaru specs och ett större batteri!

Drar iväg till Spanien imorgon så funderar på att köpa luren där nere för att få den lite billigare.

Detta blev kanske en lite väl lång text... Men men det är väl därför man inte kan bestämma sig eftersom man har beslutsångest.

Tack!

2. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Z1 compact kommer nog närmast Iphone byggkvalitén iom glas+ aluminiumkanter + så kommer den nog ha ett grymt batteri, Dock har den en mindre skärm än vad du efterfrågar

3. sebbe_31

sebbe_31 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för tipset, dock så är 4,7" ett minimum på skärmen!

4. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Nexus 5 om du vill ha ren android fast LG G2:an är Nexus 5 fast annat skal + större batteri.
    Bara till att roota och flasha CM.

5. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Hmm den är svår!
    Borde inte den vanliga Z1an vara av intresse ifall du är ute efter bra byggkvalité och batteri?
    Om du är ute efter mestadels bra mjukvara skulle jag säga Moto X men personligen skulle jag välja G2 alla dagar i veckan. Dock är detta enbart pga Batteriet och kameran men Z1, N5 elr Moto X skulle jag säga.

Edit: Mjukvara och byggkvalité Moto X
    Men enddast bra mjukvara och Rom stöd skulle nog gå till N5an.

Last edited: 20 jan 2014
  6. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq