MotoActv

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av HasseY, 2 dec 2013.

1. HasseY

HasseY Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

MotoActv har ju funnits på marknad i några år. Jämfört med de senaste värsting klockor från Samsung och Sony, känns det fortfarand rätt OK faktiskt. När man är ute efter en smartklocka med träning anpassad funktion, är den nästan bättre.
    De "smarta" funktionerna har ju förbättras mycket efter man lyckades att roota och lägga i custom ROMar i den.
    Är det någon här på Swedroid som har testat den? I så fall vad är er upplevelser om den?

2. HasseY

HasseY Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Nu har jag skaffat en själv och är nästan helt nöjd :-)

Köpte en ny 8GB variant på ebay för 169 $

Specs:
    600 MHz OMAP3 (3630) ARMv7 CPU supporting ARM extensions thumb, vfp, vfpv3, edsp & neon.
    256MB of RAM and 8GB of NAND Flash Memory
    802.11B/G/N
    Bluetooth 4.0 (low-power mode)
    ANT+ for connectivity to fitness sensors (heart rate, etc.)
    FM Tuner (w/RDS for station & song identification)
    PowerVR GPU
    1.6" 220x176 capacitive multitouch LCD display
    5 additional hardware buttons on the side [Start, Music, Volume +, Volume -, Standby]
    1 additional capacitive button on the front for Back.
    In-built GPS.

Var lite orolig innan den kom att den skulle vara för stor. Men det känns OK att bära faktiskt trots mina armar inte är så kraftiga. Det bästa med den är väl att den har inbygd GPS and ANT+ så man måste inte ha telefonen med sig när man ska ut och springa. Under Workout tiden är skärmen på hela tiden så man inte har det kända problem som Sony SW2 har, att man måste trycka på någon knapp att väcka den (kanske man har löst det problemet på SW2?)
    Annars väcker man den genom att skaka(vrid snabbt) handen, rätt smidigt.
    Batteriet håller i ett par dagar vilket jag är nöjd med.
    Nackdelar med stock mjukvaran är att man måste ha Motorolas telefoner för att kunna använda dem så kallade smarta funktioner (mail, sms od). Dessa kan man åtgärda genom att roota och installera en custom rom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2170917). Det ska jag försöka så snart jag har lite tid över.
    Det största problem är väl att den inte har någon högtalare/vibrator, så den är alltid helt tyst och inte kan ge alarm :-( Det får jag leva med.
    Få återkomma när jag rootat den ifall det finns folk som vill veta.

Last edited: 9 jan 2014