Motoblur(vs Launcher Pro)

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Rm99, 20 mars 2011.

1. Rm99

Rm99 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vad tycker ni om Motorlas os/Ui Motoblur?

Jag kommer få tillbaka min mobil(fick en trasig lur från början) i början av nästa vecka och jag funderar om jag ska ha kvar motoblur. Vad jag vet så har dem flesta som äger Motorola Defy fimpat den och lagt in Launcher Pro istället. Är det verkligen så illa med Motoblur?

Det jag har sett på diverse Youtube klipp så tycker jag att Motoblur ser nice ut, speciellt hur man hanterar sociala medier. Tycker att den är mycket funktionsrik och dessutom väldigt läckert.

Vad som är fördelarna med Launcher Pro undrar jag, vad jag vet så går det snabbare. Men är det verkligen så mycket bättre än motoblur?

Skulle det vara så att jag skulle vilja ha båda Ui/Os, skulle det i praktiken funka? Kan man inaktivera den ena samtidigt använda den andra?

http://www.appbrain.com/app/moto-home-fix/com.nightshadelabs.motoblurhome

Kanske den här kan vara till hjälp?

Eller måste man roota telefonen?

Många frågor, hoppas på lika många svar!

Last edited: 20 mars 2011
  2. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag använder inga sociala nätverk som Facebook etc. så all form av motoblur är slöseri på min telefon (jag har inga kompisar och är vansinnigt osocial :P ).
    Speciellt eftersom mycket av sakerna startar även fast man inte skapar något motoblur konto, eller loggar in på facebook etc.

Även om du installerar Launcher Pro så finns MotoBlur fortfarande kvar i telefonen. Launcher Pro byter bara utseendet och viss funktionalitet på hemskärmen. Alla Blur widgets och annan hantering av sociala nätverk finns fortfarande kvar.

Jag kör med Launcher2 (Android 2.3 launcher moddad för att fungera på 2.1/2.2) endast för att jag tycker den är mycket snyggare än dessa glada färger Motorola har lagt på sina knappar... samt att jag helst av allt vill ha vanilla android, vill dock ej betala priset för en Nexus S samt att jag tycker den är för stor.

3. Rm99

Rm99 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jaha okey!

Jag använder Motorola standard homescreen då jag tycker att är mycket bekvämare att använda än Launcher.

Synd att man inte kan registera sig på motoblur här i Sverige, hade verkligen behövt alla dess funktioner.

4. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det går utmärkt att registrera sig på motoblur. Vad är det för fel?

Kanske att dom har gjort en ny svensk motoblur portal som inte riktigt är igång än eftersom Defy inte kommit hit till Sverige än.

5. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

fick nyss tillbaka min efter reparation och har har valt att köra motoblur ett tag. finns vissa saker man saknar, men jag tycker om ikonerna iaf

och det är behagligt att kunna flytta runt ikoner utan att manuellt behöva frigöra en plats på en homescreen. när man lägger en ikon på skärmen flyttar motoblur automatiskt andra som redan ligger där. en funktion som saknas annars