Motorola A925 -> Sony Ericsson Xperia X10 Mini -> Samsung Galaxy S3, S5, S8+.. Vilken härnäst?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Timilim, 26 jan 2022.

  1. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Som topic lyder, detta är de smartphones jag använt under en längre tid, men nu börjar även min S8+ sjunga på sista versen.

    Jag hade egentligen gärna haft kvar den ett tag till om det inte vore för att skärmen flimrar då och då. Det sker antingen vid för hög/låg ljusstyrka, eller när det är mycket mörka partier på skärmen, som när man tittar på film. Det kan även ske när processorn fått arbeta mycket.
    Detta började ett tag efter att mobilen fått en liten skada på vänster sida av skärmen, precis vid volymknappen.

    Jag har varit nöjd med alla mina mobiler så här långt, och tänkte att det säkert finns folk här som haft ungefär samma lurar, så, vad har ni i dagsläget, som ni är nöjda med? :)


    Det enda krav-krav jag egentligen har för min nästkommande, är att den har en (bra) AMOLED-skärm, samt att kameran ska vara minst lika bra som hos S8+ (vilken väl i stort sett alla hyfsade mobiler på marknaden lever upp till i dagsläget?).
    Sen får den hemskt gärna även ha plats för minneskort (nästintill ett krav, eftersom jag tänkt behålla den i flera år), välvd skärm samt 3,5 mm-uttag.

    Efter att ha haft S8+ i snart 5 år tycker jag att mobiler med "vanlig" skärm är brutalt fula, det känns lite som när man startade Windows XP i felsäkert läge, men man kanske vänjer sig av fort?

    Jag har funderat på Samsungs mellanklassmobiler, eftersom de i mångt och mycket verkar bättre än deras flaggskeppsmobiler (även om man bortser från prisskillnaden (tex att de har just minneskortsplats och 3,5 mm-uttag, men även att de kör Snapdragon)).

    Men det finns ju en hel uppsjö av olika tillverkare där ute nu, och jag är verkligen inte insatt för 5 öre i dagsläget, så vilka mobiler tycker ni jag borde kika på? :)
     
  2. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    336

    MINA ENHETER

    Om du kan överväga att ha en platt skärm så bör Sony Xperia 5 III passa.
    Alt storebror Xperia 1 III.
     
    Timilim gillar detta.
  3. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Tack, Xperia 1 III verkade rätt intressant, jag gillade skarpt att den inte har någon kamera-ö, vilket jag stör mig något enormt på när det gäller de flesta mobiler i dagsläget..
    Sen hade den dock rätt rätt kassa recensioner på Prisjakt, samt att jag tycker den verkar vääldigt smal.. Men får kolla upp den lite noggrannare :)
    Det var enklare att välja mobil förr :P