Motorola Atrix, best of the best?

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by burton666, Jan 14, 2011.

1. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, jag har idag en Galaxy S som jag har varit ganska nöjd med i ett halvår.
    Det började rycka lite i köp-fingret när jag fick läsa om LG Optimus x2 men jag lyckads hålla mig ändå.

Men när jag nu har kollat på några videos och sätt specarna på Motorola Atrix så har jag fått spasmer i hela kroppen och har bestämt mig för en uppgradering.

Vad sägs om bland annat:

*540 x 960 pixels, 4.0 inches
    *Biometric fingerprint reader
    *Gorilla Glass display
    *16 GB storage (Inbyggt) +microsd plats
    *1 GB RAM
    *5Mp kamera med LED "blixt"
    *1GHz NVIDIA Tegra 2 AP20H Dual Core processor
    *Standard battery, Lithium 1930 mAh
    *HDMI med fullt stöd för 1080p output

Men det jag blev mest imponerad av var dockan som man kunde koppla till antingen en monitor/tangentbor eller en TV. Då förvandlas telefonen till antingen ett mediacenter eller en kontorsdator som kör linux.

Jag vet att den inte är släppt än då den skulle komma ut i Q1 och att man måste hålla på å trixa lite för att få tag i en då den inte släpps i sverige.

Men min fråga är, är det någon annan telefon med liknande cutting edge specar som är på väg innom samma tidsram.

2. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
  3. mickegillarcyklar

mickegillarcyklar Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är svårt sugen :)

4. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Atrix verkar klart intressant, lite mera intressant än Optimus X2 på pappret iaf.

Frågan är vad Galaxy 2 kommer innehålla för hårdvara, om den mot förmodan kommer med samsungs Orion plattform så kommer den sannolikt sopa mattan med Tegra 2, då Orion ska innehålla en riktigt vass GPU. Och SAMOLED Plus verkar ju trevligt :)

Men vad man läst/hört så är inte Orion klar för produktion riktigt än, så det är kanske blir Tegra 2 i Galaxy 2 också(samsung köpte ju Tegra 2 chip för ett par hundra milj. $$ nyligen). Om den kommer med Orion så kommer det nog dröja lite till.

5. phete

phete Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

6. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Atrix är den avtäckta telefonen som är mest intressant just nu.
    Har nämnt den till min far och är bra sugen själv på den.
    Men årets flagskepp från Samsung kommer nog bli mitt köp, tror jag.

Det kommer bli väldigt intressant och se vad Tegra-chipen som Samsung köpte verkligen kommer att användas i, Orion som du sa verkar ju inte vara helt färdig förrän slutet av året, trots att det sades att den skulle vara färdig för massproducering Q1/Q2 från början...

Last edited: Jan 14, 2011
  7. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, någon måtta får det vara på väntetiden. Atrix:en verkar ju ligga ganska nära i tiden för släpp i USA, 1 Mars har nämts flera gånger på olika sidor.

Men jag har ju några funderingar ang. telen och hoppas att någon har svar på några av dom.

1. Är telefonen fullt kompatibel med våra "tele-nät"? Jag har för mig att jag läste att jänkarna kör med någon lite variant av 4G som är mycket slöare än vårat 4G.
    Men det spelar dock ingen roll för mig, bara 3G funkar.

2. Är skärmen en "vanlig" LCD eller någon upphottad variant? Fick intrycket att man kanske får offra lite i svärta och klara färger mot högre upplösning om man jämför med Galaxy S.

3. Någon som vet vad dom kör med för digitalizer (stavning?)eller vad det heter som sköter känsligheten i Touchen?

4. Någon som har erfarenhet av hur det går att låsa upp en telefon som är låst till AT&T då den med största sannolikhet kommer att vara låst till dom.

5. Har även hört att Motorola ska vara svåra att roota, någon som vet något om det?

Känns ju jäkligt surt om man skulle trixa till sig en Atrix från staterna för att sedan inte kunna roota den eller låsa upp den på ett halvår eller mer.

8. twisted1

MINA ENHETER

1. Det verkar som att det finns en 4G version för USA antar jag. Men även en vanlig för europa( http://www.expansys.com/motorola-atrix-207852/ )

2. Det är LCD, namn som S-LCD, Retina Display osv. är bara varumärkes namn, allt är LCD skärmar rakt av. Hög upplösning iaf och det är säkert en bra panel.

3. Vet ej, men kan inte tänka mig att det är nåt annat än en med riktigt multitouch iaf.

4. ingen aning

5. Har ingen erfarenhet, men med tanke på den oerhörda uppsjö av överklocknings/root apps man har sett till Droid X osv. så går det uppenbarligen :) Och alla lurar går att roota :)

Dom från staterna ska du nog undvika då jag tror det är 4G versionen där. Kolla denna videon fö. färgåtergivningen osv på skärmen ser ju väldigt trevlig ut :)

http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/2252/3.167/

9. phete

phete Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, den klarar våran 3g iaf, vi kör på 2100 och det är ett av de två banden den klarar av. AT&T är den enda operatören i USA (vad jag vet iaf) som kör samma 3g-band som vi gör. (bra att veta om man åker dit och behöver ett abb :P)

10. twisted1

MINA ENHETER

Det finns dock av någon anledning en US version och en EU version. Vet inte om det skillnaden är att EU saknar 4G bara.

Känns dock betydligt tryggare att köra på en EU version om man inte vet säkert. Dom tenderar ju att branda(låsa) lurarna så hårt i US, AT&T, Verizon osv.

11. pappa_jon

pappa_jon Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag har fattat det rätt är 4g i usa som turbo3g i sverige, med andra ord inte "riktig" 4g. Men kan ha helt fel :)

12. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

det finns ingen riktig 4g i sverige heller ännu. Men det är iaf på g ;)
    om nåt år eller två till så kanske det går att utnyttja fullt ut.. eller ja det tar nog några år till utöver det. sale sale sale as usual

13. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    vad är det för lte-teknik som telia har byggt ut med egentligen? har fått uppfattningen att det är dom som har byggt det närmaste man kan komma tekniken?

14. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har man en SGS så är det vansinne att köpa något innan MWC. Vänta och se vad som kommer... Men atrix verkar riktigt spännande, speciellt då jag behöver ny bärbar reselösning. :)

15. Alucard-

Alucard- Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är inte så att USA versionen inte har sim kort? Droid x har ju inte det t.ex.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

16. inact_0003

inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

MINA ENHETER

4.5" är lite för stort. 4" är perfekt!

17. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hahahahahahahahah.
    Förlåt.
    Hahahahhaha.
    Gjorde min kväll.

18. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

19. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väl klart att mobilen har ett sim?

20. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, titta på länken till engadget så ser du att Verizon-modellen av Iphone 4 (övre luren) saknar SIM-slot.

Verizon=CDMA=inte GSM