Motorola Defy vs. Xperia X10

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av McZ, 9 november 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Grymt intresserad av Defy eftersom den är tålig men ändå bra hårdvara och grymt bra pris även fast man beställer från UK (kostar £320 inkl. frakt från clove.co.uk)

Men nu till "problemet" Elgiganten har kampanj på Xperia X10, säljer den just nu för 3990:- vilket är bra pris. Jag har alltid haft den i baktankarna eftersom jag knäpper massor med kort med min telefon och X10 ska ha bra kamera (för att vara mobiltelefon).

Fördelen med X10 är att jag kan köpa den i butik här i sverige dit jag kan åka o gnälla om den inte fungerar som den ska. Slipper utlandsbeställning som jag aldrig gjort (men nångång ska väll va första). X10 har bättre kamera (antar jag eftersom den värkar va riktigt bra för mobilkamera).

Men vad jag läst om Defy så är den snabbare än X10.
    Quadrant scores för X10 ligger runt 500 enligt https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=25026 om man inte tweakar enligt guiden, följer man guiden kan man få upp den till ca 650-700.
    Defy däremot ligger på 1125 otweakad enligt http://translate.google.com/transla...=com.microsoft:sv:IE-SearchBox&rlz=1I7SUNA_sv
    Ytterligare fördelar med Defy förutom att den är tålig. Är att den har 45nm arkitektur, vilket borde betyda mer strömsnål vilket också borde betyde bättre batteritid än X10 eftersom den har ca1500mAh batteri precis som x10.

knivigt val eftersom jag när jag väl bestämt mig vill ha telefonen NU.. exploderar om jag måste gå o vänta :P fast Defy är fortfarande billigare än X10.. och jag är snå.. eh.. hrm.. ekonomisk :money:

2. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Tänk på att X10 har en mycket bra kamera för att vara mobiltelefon. Men en 'normal a la 2000 kr' kompaktkamera är ändå bättre idag pga att den tar snabbare kort, bättre inomhusbilder, har blixt etc.

Själv har jag dock till 90% skippat min kompaktkamera pga att det är så smidigt att bara ha med telefonen. Sen om någon bild inte blir perfekt accepterar jag.

Så på dig låter det som en Defy + en kompaktkamera är lösningen! :)

3. Garmin

Garmin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv har jag beställt en Defy från Pixmania som jag tyckte kändes lite bättre än Clove då dom har en svensk sida och aktivt säljer till Sverige. Har även beställt från dom tidigare.

Då det gäller X10 tycker jag att det känns lite B att den inte har multitouch och pinch to zoom. SE är ju inte heller direkt snabba på uppdateringar av Android.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.