Motorola Edge 30

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Stewie1974, Sep 10, 2022.

1. Stewie1974

Stewie1974 Infant Droid Medlem

Jag är ingen nörd så och är någon expert men är såld på Motorola och har nu en fråga. Ska man satsa på Motorola Edge 30 ultra eller Motorola Edge 30 fusion? Pris kontra det som finns i dom med system kamera o.s.v? Vilken är mest prisvärd?

2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kanske läge att vänta på fler recensioner. GSM-arena har testat 30 Fusion men (ännu) inte 30 Ultra.

Pros
    • Premium build and sophisticated look.
    • Bright, extra fluid 144Hz display, straightforward and dynamic HRR handling.
    • Solid battery life.
    • Very fast charging with standard USB Power Delivery peripherals.
    • Very good stereo speaker setup.
    • Clean Android 12 interface, additional Moto custom bits, 'ready for' PC-like capability.
    • Great all-around camera performance with low-light improvements compared to past Moto phones and autofocus on both the ultrawide and selfie cams.
    Cons
    • No telephoto camera
    • Only IP52 splash and dust resistance.
    Motorola Edge 30 Fusion review: Alternatives, pros and cons, verdict (gsmarena.com)

bernard likes this.
  3. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kul med texturerad baksida, men välvd skärm... Är väl få som tilltalas av det numera?

4. flipp

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, baksidan ser snygg ut. Har haft Moto Edge 20 Pro som också finns i en variant med texturerad baksida. Dessvärre var den inte speciellt greppvänlig trots det. Får hoppas greppet är bättre på Edge 30 Neo. Välvd skärm är nog bara en fråga om estetik, de flesta tycker kurvade skärmar är snyggare. Förmodligen blev Edge 20 Pro / Edge 30 Pro med raka skärmar ingen succé och Moto testar därför kurvade skärmar igen.

5. Stewie1974

Frågan är vilken som är mest prisvärd av Ultra Fusion och Neo? Funderar på chipet iNeo kontra OnePlus nord 2 som jag har nu

6. flipp

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Beror på vilka behov du har. Spelar du mycket?

Chippet i Edge 30 Neo ger 20-30% bättre prestanda än chippet i Nord 2 (SD888+ vs. D1200). Chippet i Edge 30 Ultra ger i sin tur 20-30% bättre prestanda jämfört med Edge 30 Neo (SD8+Gen2 vs. SD888+). Lite förenklat kan man säga att Edge 30 Neo befinner sig mitt emellan din nuvarande telefon och Edge 30 Ultra rent prestandamässigt. Ovan bygger på prestandapoäng mätt med AnTuTu 9 och liknande benchmarkprogram. De ger dock bara en fingervisning om den upplevda prestandan.

Själv spelar jag aldrig så jag skulle inte bry mig så mycket om prestandan hos chippet i detta fall mer än att den dyrare telefonen känns något mer framtidssäker. Däremot skulle jag gilla den större skärmen på 30 Ultra samt att den har trådlös laddning och en dedikerad zoomkamera. Om detta är värt 3000 kr extra är dock tveksamt.

Stewie1974 likes this.
  7. Stewie1974

Tack för bra svar. Jag spelar väldigt sällan och om så inga avancerade spel. Kollar mycket på Netflix och sånt som kanske kräver en del. Annars är det mest sociala medier och lite fotografering