Motorola Edge 50 (12 GB / 512 GB) reas ut för 3290 SEK (285 EUR med dagens valutakurs) (länk till Prisjakt).
Rean är riktig, den kostade 7490 SEK för bara några veckor sen. På amazon.de och ebay.de säljs den forfarande för 800+ euro. Är den värd 800 euro? Nej. Men 3290 SEK?
Jag köpte en grön Motorola Edge 50 (12 GB / 512 GB) som min andra mobil och är genuint imponerad. En mobiltelefon ska vara bra på fem saker:
- Prestanda och UI/UX
- Skärm
- Batteri och laddning
- Kamera
- Byggkvalité
Saxade denna fempunktslista från Marques Brownlee (MKBHD) då jag håller med.
Edge 50 känns som en flaggskeppsmobil på alla fem punkter. Framför allt byggkvalitén som är imponerande för en budget/mellanklass mobil – aluminiumram, baksida i vegansk läder (plast med läderkänsla), böjd skärm (curved), IP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min) och MIL-STD-810H compliant (tålighet).
Ja, den har en äldre CPU som är långt efter nuvarande flaggskeppsmobiler i syntetiska benchmark-tester och motsvarar CPU i en 4-5 år gammal flaggskeppsmobil. Det är inget som känns i daglig användning, iaf inte än, efter en dags användande. Kameran motsvarar iPhone 14 Plus, enligt DXO Mark. Inte i klass med Pixel 9 med andra ord. Men vi pratar 3290 SEK. För 3290 SEK, – holy shit, I'm impressed.
Last edited: 26 november 2024