motorola framför acer?

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av Magsta, 11 december 2009.

1. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

skulle man ha köpt en motorola istället för en acer?
    eller är det inte sån stor skillnad?

2. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Milestone har Eclair, en större, mer högupplöst, skärm samt ett hårdvarutangentbord. Detta är väl huvudskillnaderna mellan de två.

Hårdvarumässigt är skillnaden ganska liten, det beror nog mest på hur Qualcomm har implementerat Cortex A8-instruktionerna till Snapdragon. Skulle jag gissa så skulle jag säga att Milestone nog har lite bättre batteritid än Acern, då Snapdragon-SoCn verkar dra en massa ström, men detta kan nog offsettas av Milestonens större skärm.

Dock är nog den största skillnaden huruvida du vill ha ett hårdvarutangentbord eller inte, klarar du dig utan det är Acern säkert ett bra val.

Slutligen är det nog enklare att utnyttja garantin på Acern, då den säljs i Sverige.

Last edited: 12 december 2009
  3. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gunde:

Acern säljs inte i Sverige och kommer troligen aldrig att göra det heller. Så där är det lika.

Sedan är väl priset något som man får väga in. Både prisvärdheten och hur mycket man faktiskt vill betala för en mobil.

Om Milestone och Liquid hade kostat lika mycket är det mycket möjligt att jag valt en Milestone, för jag tycker den verkar riktigt lockande. Nu skiljer det dock en dryg tusenlapp, så därför blev det en Acer för mig. Och den känns också riktigt lockande. Och jag har den i handen imorgon om allt går som det ska :)

4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

5. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=527368

Både Webhallen och Dustinhome säljer Acer Liquid i Sverige, och om det går bra kommer det nog säljas på fler ställen.

Acer har ju en ganska stor närvaro redan i Sverige, till skillnad från Motorola.