Motorola Milestone XT720

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av Pata, 9 aug 2010.

1. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

2. Zaaba

Zaaba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tror att mängden RAM dem nämner är fel. Ligger typ på något över 200 inte 512 mb, bara så du vet. Har själv varit sugen men eftersom specsen är likvärdiga med vanliga milsetone blir det nog en sån istället, då jag värderar fysiskt qwerty över bättre kamera.

3. KristofferL

KristofferL Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde mig en från expansys och fick den förra veckan.
    Det jag prioriterade var en bra kamera och blixt och jag måste säga att den har bästa kamera/blixt av alla androidtelefoner. Byggkvaliten på telefonen är nånting jag oxå gillar.

Det som jag stör mig lite grann är att man saknar styrkors, och att knapparna är touch. Innan man har lärt sig hur man ska hålla den när man fotar så är det lätt att man kommer åt dem.

HDMI-utgången har jag ännu inte fått igång, har inte heller lagt ner så mycke tid på det.
    Är hittills nöjd med telefonen och hoppas bara att froyo kommer snart till den.

Angående mängd minne, hur kollar man det?

4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

T ex med Linda manager från butiken. Öppna appen, och så ser du på applications hur mycket som är upptaget och ledigt. I själva systemet kan man gå in i settings och sedan SD card & phone storage settings och se hur mycket som finns ledigt men inte hur mycket som är upptaget.

5. smurfb

smurfb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också köpt den här mobilen, för ett par veckor sen.

Underbar kamera, har saknat bra kamera sen jag gjorde mig av med min Nokia N82. Aldrig igen en kamera med LED-belysning! :)

Gillar skärmen också, skarp och ljusstark, inga problem att se oavsett hur mycket sol det är.

Den har väl 256mb ram tror jag, har inte haft något direkt problem med att de tar slut, så funkar bra för mig.

Batteritiden är sådär, men den är väl som me de flesta smartphone. Runt en 20-25 timmar med en hel del pillande (innan den kommer till orange, dvs 15%).

Hoppas Froyo släpps till den dock snart! Ingen som hört nått?

Creds till expansys också för en otroligt snabb leverans, beställde på eftermiddagen och fick paketet klockan 10 dagen efter!

6. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vad är det för Processor i den? Hastighet.
    På vissa sidor så står det att det är 720MHZ och andra 528MHz lite förvirrande tycker jag .

7. Zaaba

Zaaba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Processorn ligger väl just nu på 550MHz, men det ska fixas till 720MHz genom en uppdatering.

8. smurfb

smurfb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

precis, 550mhz är det. Tycker det rullar på bra, men är inte så kräsen efter ha haft en Nokia 5800 ett tag, där allt tar flera sekunder ;)

9. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hur är det svenska språkstödet i denna?

kommer den att få 2.2 ?

10. smurfb

smurfb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör med engelska, sen finns det ju lite olika tangentbord tanka hem med svenska tecken/svensk ordlista. Kör själv med swiftkey.

De påstås att den ska få 2.2, men man vet ju aldrig. Motorola verkar dock varit rättså duktiga på uppdateringar.

11. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Vanliga Milestone ska få 2.2. så det lär ju denna också få.

12. Beagle

Beagle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hur känn den nu efter att ni har haft den ett tag? Hur känns storleken, inte bökigt att ha i fickan?

13. Invasion

Invasion Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svar till Beagle

Tycker storleken är bra, sitter bra i fickan och känns lagom stor att kunna använda sig av en han (håll i den och navigera med samma hand eller tummen blir det ju) :)

14. proppin

proppin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare, tänkte bara kolla då denna fråga är väldigt suddig överallt på internet.

Har processorhastigheten samt ram-minnet ökat på xt720:n? Är det någon som har mobilen som kan bekräfta detta?

Tack på förhand!

15. Zaaba

Zaaba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Cpu;n ska efter en uppdatering (antar att den kommit redan) gå på 720MHz.

Angående RAM är det lite oklart en del tror att det kan höjas till 512 efter ytterligare en uppdatering. Men just nu ligger den på 256 och mycket pekar på att det stannar där.

PS.
    Har ingen xt720 själv.

16. proppin

proppin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej tack för svaret, är det någon som har ytterliggare detaljer kring ram-minnet? Är 256mb ram något man behöver oroa sig över i den här luren, eller skiljer det mycket från 512 när det gäller XT720:n?

17. smurfb

smurfb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med senaste uppdateringen är det 720mhz som gäller. Angående RAM så tycker jag nog 256 räcker, men det hade inte skadat med mer. Det är helt klart så att program stängs ner för spara minne.

18. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tror nog inte att minnet dubblas av en uppdatering av mjukvara... Hur hade ni tänkt att mängden ram skulle ökas av en mjukvaru-uppgradering? Möjligen ifall dem på nåt sätt var oförmögna att få andriod att boota den med 512 MB ram, så dem fick köra med halva minnet bara, men det tycker jag inte låter helt rimligt. Skulle väl vara ifall dem uppgraderat hårdvaran, det skulle ju vara en annan femma.

Btw, jag har hört rykten om att denna lur ska säljas i svenska butiker snart, vore ju kul att få tillbaka Motorola på svenska marknaden igen.

19. Jonsson

Jonsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER