Motorola Moto G22 eller Samsung Galaxy A22?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Aene, 2 aug 2022.

1. Aene

Aene Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Behöver få till en ny telefon till en 10-åring den här veckan. Han har just nu en Samsung A41 och max är 2000kr. Tittar man i prisklassen på Prisjakt så verkar Moto G22 och Samsung A22 vara relativt populära.

Han har Roblox på telefonen, men spelar helst på dator. Men å andra sidan har båda bättre processor än A41 om jag förstår rätt så de är marginellt snabbare. Sedan verkar G22's PowerVR GE8320 vara långsammare än A22's Mali-G52 MC2.

Kan tänka mig att han känner igen sig enklare med en ny Samsung samt att den har 5G(Kör dock kontantkort så tja...). Å andra kommer Motorolan med Android 12 från början och Samsungs budgetsegment är väl kanske ingen höjdare om man inte kör A5x/A7x.

Någon som har input om vilken man bör välja eller kan tipsa om någon annan för under 2k som man kan få hem den här veckan?

2. Lokf

Lokf Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    256

MINA ENHETER

Min pappa tog en A22 med Comviqs abonnemang tidigare i våras och är nöjd med den telefonen. Jag hjälpte honom att få över en del från hans gamla, och jag tyckte nog ändå att A22 kändes ganska så gedigen.

A22 har ju 1080x2400 i upplösning, G22 har lägre.

Jag vet inte men jag hade nog valt Samsungen, även om den ju är äldre. Gillar inte 720x1600-upplösningen. Men det är klart, man vet ju inte hur många uppdateringar dessa telefoner får framöver av Android.

G22 kostar å andra sidan bara 1690:- nu, Samungen går ju på omkring 2000:-, så man får väga lite för och emot. 5G kan ju vara bra längre fram om telefonen är förberedd.

Du har även Xiaomi Redmi 10C med SD 680 för omkring 1900:-, dock lika låg skärmupplösning som G22.
    Om du kan vänta någon vecka/några veckor till kan det ju kanske bli någon "back to school"-kampanj med bättre erbjudanden.

Last edited: 4 aug 2022
    Aene gillar detta.
  3. Mushmushi

Mushmushi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    304

MINA ENHETER

Har varit "ett flertal" prisvärda telefoner tipsade om här för dryga 2000kr som är långväga bättre prestandamässigt än de två som nämns. Just nu är väl oneplus nord ce ganska bra prissatt för dryga 1900 hos Amazon. Själv köpte jag en realme gt master för en tid sen, även den för ca 2000kr och xiaomi har haft nån kvick variant nyligen också. Sen kan ju samsungen vara värd extra för någon som är van vid en sån. A5x är inte orimligt det dyker ner nån variant till dryga 2000-2500kr.

Last edited: 4 aug 2022
  4. Lokf

Lokf Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    256

MINA ENHETER

Precis, det kan kanske vara läge att vänta en vecka eller ett par tills skolan börjar, det brukar vara lite erbjudanden. Xiaomi har ju haft prisvärda för som sagt 1990:- - 2500:- innan sommaren, liksom den då prisvärda Poco X3 pro.