Motorola Moto G6 plus eller Xiaomi Mi A2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av cordell, 12 sept 2018.

1. cordell

cordell Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Behöver lite råd. Ska köpa en ny mobiltelefon till tjejen, där en hyfsad kamera är prio. Någon som har erfarenhet av någon av dessa telefoner? Har kollat videos och tycker det är svårt att komma fram till något. Hon har för närvarande en Samsung Galaxy S5. Eller någon annan i prisklass 3-4000 tusen.

Tack på förhand!

2. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    9 077
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Av de två skulle jag absolut ta och välja Xiaomi Mi A2 då Motorola/Lenovo skött uppdateringarna riktigt uselt sen de tog över efter Google. A2 kör dessutom Android One vilket ger snabba uppdateringar och så ska kameran vara bra på luren. @220volt@220volt hade en A2 ett tag där han var positivt överraskad över kameran.

3. cordell

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för snabbt svar! Apropå Android One så har jag kollat lite på Nokia 7 Plus, kan det vara värt att lägga en tusing extra för den?

4. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 989
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jag måste dock säga att Xiaomi Mi A2 hade fruktansvärt hög latency i touchen (110ms) enligt Les Numeriques recension. Det märktes av ganska rejält vid vanlig skroll och navigering, men främst när man skrev på telefonen. Det är verkligen något som drar ner helheten av den telefonen.

Ja det i åtanke!

chraist gillar detta.
  5. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 182

MINA ENHETER

Har en Nokia 7 plus ,och hade innan en Moto G6 Plus. Bägge är riktigt trevliga lurar med helt ok kamera, och vill du kan du köra Gcam på bägge. Båda lurarna har ha varit väldigt stabila med mkt bra batteritid. Moton har lite mer slimmat format men är hal som en tvål, så den måste man nästan ha i skal. Gillar Nokian aningen bättre, lite vassare kamera, lite bättre batteritid, android one, och en snygg och greppvänlig design.

Nokian har ju sålts för 3495 ny har jag sett också vilket känns som ett kap.

Xioamin har jag inte testat, men ser fin ut på papper, men det verkar lite trist om den laggar i touchen.

Ett annat alternativ kan ju vara en LG G7 för 3500 här på köp och sälj, ser ut att finnas gott om dem efter Netonnets kampanj.

chraist gillar detta.
  6. cordell

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tusen tack för att ni tagit er tid att svara! Det lutar åt Nokian, har snurrat in lite på Samsung A8 den ligger ju på samma pris. Är dock osäker på om kameran är lika bra på A8:an kanske frontkameran är det. Vad tror ni?

7. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 182

MINA ENHETER

Vet inte hur kameran presterar på A8, troligen är den helt ok. Däremot så bör du ta en funderare på om Samsungs alla tillägg är nåt som du uppskattar. Android One är bra grejer.

8. cordell

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är tjejen som ska ha den, hon har kört på Samsung innan. Personligen föredrar jag också en ren versionen av android. Tror dock inte hon bryr sig så mycket om det Hon ammar för tillfället så det kanske är ett plus med en lite mindre än 6 tum, blir att hon bara har en hand ibland

9. borstarmicke

borstarmicke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Mi A2 har väl inget 3.5mm uttag om det är viktigt...
    Skriver detta på en 3.5 år gammal S5:a som segar som satan ibland...
    Har parallellt en Moto G6 plus som jag köpte här som jag ännu inte satt i simkort i men installerat alla mina "bra o ha" appar samt novalauncher så nu ser den ut som jag vill ha den! :)
    Ingen amoled skärm, men den är ändå bra och framför allt större... :)
    Snabb o rapp är den oxå, bara Poco F1 som lockar och gjort att jag inte bytt över än.
    Annars trivs jag definitivt med den!
    Betalade dessutom mkt mindre än 2990:- för den... :)

KaptenZ00M gillar detta.
  10. KaptenZ00M

KaptenZ00M Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Asus Zenfone max pro m1

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone max pro m1
    mi a2 hade jag valt. men det finns andra mobiler som har samma pris som dom mobilerna. asus zenfone max pro m1 f.ex. den har 5000 mah batteri sd 636 4 gb ram 64 gb. plats för 2 simkort och ett minneskort. dessutom har den headphone jack.