Motorola Moto Tag

Diskussion i 'Google Find' startad av probeb, 19 jan 2025.

1. probeb

probeb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

2. Tripod

Tripod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    552
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Ja, den borde förstås ha nämnts i det här forumet.
    Har nu ingen, men man skulle kunna lägga till att den verkar ha hyfsad räckvidd kontra vissa andra, samt att den kan användas som fjärrkontroll till kameran, vilket flera andra definitivt inte kan, och att den fungerar med flera märken.

Global Blog | Motorola Announces moto tag 2024 in partnership with Google

Nytt: Test: Motorola Moto Tag – Så snabbt hittas den jämfört med Airtags och Samsung

(Om man nu är intresserade av dessa eller liknande vore det förstås bra om man lika enkelt kunde införskaffa en hållare, olika former av nyckelringar, men nä det verkar inte vara fallet.)

3. nDre

nDre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    936

MINA ENHETER

Jag tror att en sånt här fick man vid köpet av vissa Edge 50 modeller. Krävdes manuell registrering vid kvitto. Jag väntar fortfarande att min ska komma.

4. Roel

Roel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Hur påverkar en moto tag mobilens batterikapacitet? Blåtand är väl påslaget hela tiden antar jag, eller hur funkar det?

5. Tripod

Mottagna gillanden:
    552
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Jag föreställer mig att man inte behöver (å varför skulle man) ha blåtand påslagen hela tiden; det är ju först om man behöver leta efter den. På samma vis som att man inte har blåtand på hela dagen för att man under någon minut ska hämta något i t.ex. en paketbox. Sedan har ju förstås många andra enheter anslutna, och därför aktiverat blåtand. Avser frågan hur en sökoperation påverkar batteriet, blir väl det lite som "hur långt är ett snöre", dvs det beror väl på hur lång tid det tar.

6. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    21 012
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag skulle säga ingenting. Standardinställningarna i telefonen är också att bluetooth scanning är på även när du stängt av Bluetooth. Men ja, den använder bluetooth

7. Roel

Roel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Jag läste någonstans att det har varit problem med batteridränering, just på grund av att blåtand ligger och letar hela tiden. https://www.reddit.com/r/AirTags/comments/10zxsgz/airtags_draining_battery/?tl=sv

8. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    21 012
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
  9. Roel

Roel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Okej låter bra, då kanske det får bli ett köp så småningom :)

Last edited: 19 jan 2025
  10. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 580
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Jag har glada nyheter till dig - Apple Airtag har samma mått så du kan använda deras typ av hållare och fodral :)

Motorola's Moto Tag FMD tracker goes on sale today, works with AirTag accessories

11. Tripod

Mottagna gillanden:
    552
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Ja, jag noterade det efter mitt inlägg - i artikeln jag länkade till. :D (Hade tydligen missat den detaljen; å som bekant, även om något ser ut att passa behöver det inte alltid vara så.) Inget akut behov, men bra att du förtydligar. Det är ju så att de flesta butiker i princip bara håller sig med ett högst begränsat utbud ("Va, Sony, gör dom mobiler?" "Nä det för inte vi."), så då passar d ju bra.

milky81 gillar detta.
  12. Roel

Roel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Fick bli ett köp, beräknad leverans nästa vecka. Återkommer med kort recension.:)

Last edited: 22 jan 2025
    milky81 gillar detta.
  13. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 580
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Gör gärna det, tycker det är väldigt blandade upplevelser från användare och recensioner :)

14. Roel

Roel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Nu har jag packat upp och monterat ihop med Belkin säker hållare med nyckelring för spårningsbricka.
    Ryck bort en plastflärp på taggen,bara att aktivera blåtand (motoG84) så paras enheterna, sen
    får man en fråga om man vill ladda ner moto-appen (det vill man). Sen måste "Find my device" aktiveras. Så 2 appar för full fuktion. Jahapp nu är det väl klart? Nähäpp. Det skall ges behörigheter till fan o hans moster innan allt funkar.
    Ja och hur funkar det? Mobilen hittar taggen och tvärtom. Tyvärr så är knappen på taggen totalt responslös (har jag tryckt eller inte..varför händer inget, kunde väl pipa när man trycker på knappen?) man måste ha lite tålamod, finns en fördröjning på några sekunder innan sökt enhet piper. Pipvolymen på taggen är rätt så låg, funker hemma i lgh men kan bli knepigt i mer högljudda miljöer.

Det om blåtand, över till "Hitta min enhet". Ja, det fungerar. Åtminsone i tätbefolkad miljö där mycket människor rör sig. Dock inte med centimeterprecision. Tanken är väl att man startar blåtand och med moto-appen får taggen att pipa. Fungerar nog om omgivningen är tillräckligt tyst. Den har stöd för ultra wideband (UWB), men Google har inte infört det än (på gång så småningom). Min Moto G84 har inte heller stöd.
    Nå rekommenderar jag ett köp. Njäekanske, jag har inte testat tillräckligt för att vara svart/vit..
    Återkommer när jag upptäcker nåt nytt.:)

Last edited: 27 jan 2025
  15. matssoderstrom

matssoderstrom Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    312
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro Fold Obsidian

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro Fold Obsidian
    Telefon 2:
    Essential phone PH-1 Ocean depths
    ROM:
    Lineageos
    Platta:
    Mi Pad 4
    ROM:
    Lineageos
    Finns för PRO modellerna av Pixel.

Jag har 2 Moto Tag, en på nyckelknippan och en som ligger i bilen. Jag tycker att de fungerar utmärkt. Använder endast Google find my device appen. Kollar var jag parkerade bilen funkar utmärkt. Om jag är hemma och letar efter nycklarna så är UWB bra som talar om det "blir varmare eller kallare" (om man närmar sig eller inte dvs). Den som ligger i bilen klagar på att batteriet behöver bytas när det är kallt ute (känslig för kyla?) men det verkar mest vara falskt alarm.

Last edited: 28 jan 2025