Nu har jag använt luren i drygt tolv timmar och har fått ett hyfsat intryck. Här kommer lite första tankar om luren!
Älskar verkligen att den är så pass bred som en vanlig lur när man fäller ut den, här har ju Samsung lite att jobba på. Älskar även den yttre displayen där jag snabbt och enkelt kan ta fram miniräknaren eller ansluta till mina blåtandshörlurar exempelvis.
Appropå displayen så syns skarven i mycket få vinklar men det som är största skillnaden mot Flip4 är att man inte känner den, vilket är sjukt bra med tanke på att, till skillnad från Fold-formatet, så åker ju fingret upp och ner på displayen hela tiden.
Gillar även det cleana gränssnittet. Trots att den enbart säljs i Kina så har jag tagit bort alla kinesiska appar direkt i telefonen (avinstallerat dom). Byte dock ut launchern då den saknade applåda mot Rootless Launcher som gör saker och ting lite mer bekant. Liksom Xiaomi har Moto lagt in så att du får notiser om du sveper från vänster sida och en hel hög med genvägar om du drar från toppen på den högra sidan.
Alla telefoner jag importerat från Kina har haft bekymmer med notiser, men så tycks inte vara fallet för denna
. Hapticsen är även dom utmärkta!
Det som däremot känns oroväckande är att gångjärnet börjat ge ifrån sig ett knepigt ljud, men måste kolla mer på det så det inte är nått skräp på baksidan av telefonen som orsakar detta.
Återkommer längre fram men rapport om batteriet, kamerorna osv
-
- Filstorlek:
- 148,6 KB
- Visningar:
- 120
Last edited: 19 augusti 2022
chraist och silverfang gillar detta.