Motorola Xoom eller Samsung Galaxy tab 8,9?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Djinn, 29 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Djinn

Djinn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola Moto X4
    Har nu möjlighet att köpa dessa för 2990:-/st och undrar vilken som är att rekommendera? Xoomen har vad jag förstått 32GB internt minne och både 3G och WiFI (vilket inte spelar någon roll egentligen) samt dessutom dockstation. Galaxyn är den som Elgiganten säljer, alltså utan 3G.
    Kommer antagligen användas mest till att läsa böcker och serier men även för filmtittande vid bilresor. Använder för tillfället min SGS till dessa saker men dels är det fruktansvärt påfrestande för ögonen framförallt vid läsande av serier, och dessutom är det svårt att använda telefonen som GPS när andra i bilen (barn) vill titta på film i den.

Nackdelar som jag känner till är Samsung going Apple (alltså inte använder standardkontakter vilket ger dyra tillbehör och inåsning) samt att den tydligen är ganska hal att hålla i.
    Xoom ska vara väldigt tung för sin storlek och obekväm att hålla i längre stunder, samt en konstig fetisch att ha kontakterna runt om plattan istället för att ha alla på samma sida.

Med de kunskaper jag har tillskansat mig hittills lutar det nog ändå åt en Galaxy då jag är rädd för att gå ifrån AMOLED-skärm (dottern kan av någon konstig anledning inte kolla på film i DVD under bilresor utan att bli åksjuk men om hon kollar i telefonen är det inga problem).
    Samtidigt lockar det med Motorolans dockstation och det som följer med runtomkring men det är ju trots allt inte tillbehören som jag är ute efter utan den bästa plattan. Ni som äger/har ägt en eller båda av dessa, vad är era upplevelser och personliga rekommendationer?

Finns det något viktigt som jag missat som kan bli en dealbreaker?
    Har jag missat några alternativ bland dom andra tillverkarna?
    Priset bör helst inte gå över de 2990 som dessa kostar men om det rör sig om stor skillnad eller viktiga funktioner kan jag sträcka mig upp till 3500 men inte mer.

2. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Rätta mig om jag har fel, men 8.9" Galaxy Tab har väl inte AMOLED?

Jag skulle ha valt den ändå så länge inte 3G är viktigt, främst pga måtten och vikten.

3. Djinn

Djinn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola Moto X4
    Ajdå, det verkar som om du har rätt. Då blir det ju ännu mera tveksamheter om Galaxyn. Ingen AMOLED, ingen plats för minneskort, konstiga anslutningar.

Vad finns det för alternativ till dessa? Någon som har förslag?

4. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Galaxy Tab 7.7" som är på gång verkar rätt smutt, SAMOLED+ med samma höga upplösning, snabbare processor, minneskortsplats och ännu nättare format. Kostar en slant men det kostar att ligga på topp :)

5. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Vad menar du med konstiga anslutningar?
    Rätta mig gärna om jag har fel men i stort sett alla tablets använder sig INTE av USB för att ladda, då det är en alldeles för svag spänning i dessa. Både samsung och asus har både egna kontakter för laddaren, det skulle förvåna mig om motorola gör något annat? Laddtiden blir abnormt lång med usb.

Jag skulle inte se dessa kablar som något problem, så länge du är nöjd med övriga anslutningsmöjligheter som finns på plattorna.

6. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Angående laddning av tableten via datorns usb så går det om man kan tänka sig att flash en custom kernel. Laddningen går långsamt på min men visst laddar den.

7. Djinn

Djinn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola Moto X4
    Hittade faktiskt en PT-1000 på Mediamarkt, men den är väl redan sagt inte kommer att uppgraderas till ICS? Synd då den har kortplats och ett väldigt smidigt format. Vågar dock inte tänka på vad den kostar på MM då den ligger väldigt högt på prisjakt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.