Ja man kan ju undra vad det bottnar sig i.
Är det helt enkelt inkompetent personal eller underbetalda? Som saknar brinnande intresse för bilar?
Eller är det att personalen fått förhållningsregler att inte gå in djupa diskussioner och slösa tid på det?
Att vara säljare borde väl handla om att charma säljaren och bygga upp förtroende och tillit... Men att ha en muol som sitter vid en dator och behandlar en som luft är inte en säljare ens! Fattar dom inte att folk blir lack på deras nonchalant bemötande? Måste man gå in med skjorta och slips och portfölj för att de ska börja bry sig?
Som sagt jag blev behandlad som luft där... Jag stod framför honom men han satt bara och kollade på datorn. Jag fråga om man kunde få provsitta... Han hämta nyckeln... Han gick aldrig fram när jag satt i bilen och fråga hur den känndes eller något han bara tryckte på knappen på nyckeln och satte sig vid datorn igen... Vad han gjorde vid did datorn vet jag inte såg ut att vara jobb relaterat... Verkar som säljarna har administrativa saker ser göra vid datorn... Under all dö tid... Och säkerligen har det saker som måste bli gjorda också.. Så de ägnar lite mindre tid och engagemang till kunderns och jobbar av alla administrativa uppgifter så kan de ta det lungt på riktig sedan när det inte är några kunder? Något sådant kanske?
Man kan ju undra om de är lika ointresserade när ms har problem med bilen också?.. Förmodligen..
Annars har väl hedin bra utbud på sportbilar... Men herregud varför inte anställa säljare som har som intresse att prata bilar?
Angående gtr frågar jag vad de finns för utrustningsnivå I boken står inget om det förutom de olika färg alternativen... Fick ingen information om vinter däck... Eller fälgar osv vinterdäck.. Vilket blir en rätt stor kostnad på en sådan bil... Inget sådant faktablad hade han att skriva ut.. Hade han tänkt man ska köra sommardäck året om?
Last edited: 16 augusti 2019