Motparten hörs ibland inte vid samtal

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av Tobbelusch, 12 maj 2019.

  1. Tobbelusch

    Tobbelusch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har upptäckt ett problem på sistone där jag inte hör motparten precis efter jag eller andra personen har svarat medan andra personen hör mig utan problem.
    Har aldrig haft detta problem förut och det går att lägga på och ringa upp igen så brukar det lösa sig, ibland tar det 2-3 försök för att det ska funka dock. Har också upptäckt att det verkar ha en sammankoppling med Iphones, problemet uppstår endast vid samtal till eller med någon som har IPhone konstigt nog.

    Har inte på volte eller wifi samtal, provade med också vilket inte löste problemet.

    Någon som har samma problem eller t.om en lösning? Supertacksam för hjälp!

    Mvh Tobbe
     
  2. Hollowman

    Hollowman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Platta:
    iPad Pro
    Det kan inte vara så att du råkar parkera samtalet?Hade själv det problemet innan jag stängde av double tap to wake...kan vara problem med närhets sensorn.
     
    Kristy gillar detta.
  3. Tobbelusch

    Tobbelusch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Inte vad jag märkt under samtal iaf, men har varit med om att skärmen inte har släckts ordentligt ibland, då jag använder clear view skalet. Så kan mycket väl vara något med sensorn, provar också med att stänga av double tap ett tag. Återkommer med svar om det funkar, tack för tipset!
     
  4. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det hände mig när jag gjorde vilka samtal som helst alltså inte bara vanlig telefoni utan även Whats App, VIBER, etc .. efter typ ett par minuter (kanske 3) så kommer motparten inte o höra mig. Jag använde då Samsung LED VIEW väskan, hade väskan stängd under samtalen. När jag struntade i att använda väskan och gick till att använda "bakstycke" så försvann problemet helt.
     
    Kristy gillar detta.