Motsvarande Galaxy S fast smidigare?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Klonka, 12 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag funderar på att lämna över min Samsung Galaxy S till min sambo och själv skaffa en något mindre lur. Min flickvän är mer för att fota och kameran i Galaxyn upplever vi som riktigt bra. Jag själv är sugen på en telefon som är något smidigare än min nuvarande. Det är osmidigt att jobba med den med en hand emellanåt. Samtidigt vill jag inte köpa något som är sämre än det jag har totalt sett. Jag tycker det verkar svårt att hitta något bra som har lite mindre yttermått. De nya telefonerna blir bara större och större, eller? Jag hoppas på att någon här kan visa mig motsatsen :)...

2. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Sony har sin Xperia serie med dual core lurar i diverse storlekar. Xperia SX som lär komma till hösten kanske kan vara ett alternativ? Lär prestera som One S fast med en 3.7 tums skärm.

3. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Xperia Ray är en liten och söt en som vore en liten lyft från Galaxy S. dvs om du fortsätter med android. :)

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

4. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om jag ger SonyEricsson en chans och omvärderar deras smartphone design och deras eget gränssnitt så kanske :).
    Testerna av Xperia Ray lät lovande. Dock är jag rädd att det är ett litet för stort steg med 3,3" skärm i från en på 4". Sen lät 300mb applagring rätt lite också. Sambon har htc legend just nu med 200mb apputrymme och det har vi märkt att det är alldeles för lite.
    3,7" skärm låter lagom (om yttermåtten är bra) men hösten är en bit bort :)...

5. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Då tänker jag bara på Xperia Sola som passande telefon. Personligen skulle jag inte våga gradera mig så lite i storlek om jag tyckte telefonen var för stor. Risken är ju att det fortfarande är för stor. Jag har kommit underfund med att min 4.5tum är på en smärtgräns för mig. Jag vill ju bara ha LTE-telefon och just nu finns inga mindre. Hade det kommit en 4.2 tum hade det för mig känts vara vågat att välja den. Siktar mig på 4". Men visst, man får känna noga på demoex. Tyvärr tog det en stunds användande till jag började känna att ergonomin suger för mig.
    Men nog om de. Du får väl känna själv. :)

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

6. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

HTC One V då vad tror ni om den? Hittade den när jag tittade på Xperia Sola (som också verkade ok).
    Får gå och känna på mobilerna i butik som du säger. Det är en svår avvägning i mellan tillräckligt stor display och enkelhet att navigera med en hand.

7. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Xperia Sola är en mycket bättre telefon på pappret än One V. One V har dock bättre byggkvalitet.

Last edited: 13 jun 2012
  8. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Det måste vara en smaksak med det begreppet.

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

9. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Uttryckte mig klumpigt, menar såklart bättre specifikationer. Dualcore, kamera skärm osv.

10. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det blir nog ett köp av Xperia Ray idag. Min syster har skaffat en och det kändes som den flöt på bra och skärmen kändes lagom stor.
    Det enda som kan stoppa mig nu är väl om någon här kommer med något annat klockrent förslag :).

11. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Hehe. Ray är en bra telefon. Måste kännas bra om man tycker om storleken. Den är ganska ensam i sin prestanda bland dessa små.

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.