Motsvarighet till Genius i HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Enormus, 4 maj 2010.

1. Enormus

Enormus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallo!

Har varit inställd ett bra tag nu på att köpa iphone, då jag haft en ipod touch i ett år och är kalasnöjd med hur den funkar. Har dock börjat kolla runt lite och upptäckt HTC Desire, och att typ allt är bättre med den. Det enda som gör mig lite skeptiskt är musikspelaren; den är ju grym i iPhone, mestadels för Geniusfunktionen som jag använder mig av typ hela tiden...är nästan så att jag köper iphone BARA för den funktionen. Min fråga är alltså; finns det någon motsvarighet till Apples Geniusfunktion till HTC? i form av en app, eller kanske redan inlagt?

Riktigt tacksam för svar, mobilen har pajat så behöver verkligen en ny nu :P och folk som har Desire, rekommenderar ni den om man vill surfa, skriva mycket sms och lyssna på musik? :)

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag vet inte hur det är med Genius eller liknande för android... men vad jag vet är att spotify spöar allt - speciellt efter den senaste uppgraderingen av desktop och nästa uppgradering av android-klienten då kan man synca in sitt mp3-bibliotek på droiden, samt ha online-media det bästa av två världar (samt att du kan surfa på internet samtidigt som du lyssnar på spotify ;)) allt i samma smidiga musikspelare :)

3. JockeLi

JockeLi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen aning om vad genius musik grejjen är för något men det finns ett XXXXX antal musik spelare på market.. Själv har jag fastnat för meridian, men även orginal sense spelarn, mixzing, cube (från en utvecklare på swedroid) och tunewiki är grymma. Men om vi säger så här: Om nu den där genius funktionen är fantastisk så är den säkerligen kopierad av någon utvecklare, antingen som standalone app eller inbyggd funktion.

Ta meridian t.ex den fyller samma funktion som vlc gör förutom att den inte kan spela upp alla video format ännu.. allt annat jag matat den med äter den och allt i ett grymt interface som är inställbart, mental note: (Sick! Det är en mobil ffs!!).

Finns 4 olika versioner http://www.androlib.com/r.aspx?r=meridian

4. pax

pax Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Spotify slår allt!!

5. sensorama

sensorama Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej. Inte ens 5% av det jag lyssnar på finns på spotify.

6. skuggfaxe

skuggfaxe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här. Jag rekommenderar Meridian.

7. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

vad jag vet så finns ingen bra lösning för Genius.. saknar själv det en hel del. så jobbigt att man själv ska hålla på och göra spellistor...

8. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ska finnas en app som liknar musikspelaren i iphone nästan till punkt och prick bTunes heter den tror jag

9. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

bTunes finns bara som betalapp ser det ut som :(

10. Salle

Salle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du är lite kreativ så hittar du apk:n, sök på google. Än så länge så har jag lyckats hitta alla betalapps jag velat ha utan att roota eller köra med emulator. Spelaren verkar identisk med den som finns till iphone.

11. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Såklart, om man vill, men samtidigt så kommer ju folk inte utveckla om alla piratar deras appar istället för att betala, å andra sidan kommer vi ju inte åt betalapps utan att roota.

12. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Sant, men kolla om du kan hitta något sätt att kontakta utvecklaren och fråga om det går att lösa betalningen på något annat sätt.

13. AcidDroid

AcidDroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

bTunes är riktigt bra, tack för tipset.

14. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

TACK FÖR TIPSET! precis vad jag letat efter!!!