En dansk undersökning om mobilers mottagningsförmåga: G. Frølund Pedersen, Aalborg University: “Mobile Phone Antenna Performance 2013”. Ser ut som man borde ha en Doro Phone Easy 605 för bästa mottagning.
Å andra sidan är GSM 900 det som slutar funka sist när täckningen blir dålig. Bra prestanda där avgör täckningsförmågan i väldigt hög grad.
Kanske, men för smartphoneägare är antagligen det mer intressant vilken mobil som har 4 pinnar 3G när de andra mobilerna har full GSM-täckning och kör edge...
Det kan jag hålla med om iofs. Men eftersom tester värderade GSM 900 så högt så tror jag att de var just förmågan att ringa de syftade på. Btw. så borde du byta operatör om du tycker det är viktigt med datanät. Telia är sämst på såväl 3G som 4G i dagsläget även om det kommer att bli bättre med deras stora satsning.
Nja, Tre är sämst på 4G. Men det spelar mest roll när jag är ute och reser, annars fungerar Telia lika bra/dåligt som de andra operatörerna.
Jag får inte samma resultat med en S2 o S3 brevid varandra.. S3an har oftast någon enstaka db fördel.
Det skulle jag nog inte vilja säga. Sett till täckningen så har Tre kommit längre i dagsläget. Sedan kommer nog Telia att vara både ikapp och förbi inom några år om de följer sina annonserade planer.
Telia har ju täckning i alla tätorter vilket Tre inte har. Sen att de har 4G-täckning i en random skogsdunge är ju lite lustigt men hjälper inte så många. Nästan exakt efter jag läste ditt inlägg så fick jag ett meddelande från min flickvän som klagade på dålig täckning när hon hade åkt till Vallentuna. Hon kör Hallon...
Varken Telia eller Tre täcker alla tätorter, även om Telia täcker fler. Sett till täckningsyta däremot så är Tres nät mer utbyggt. Låter konstigt med dålig täckning i Vallentuna måste jag säga. Kanske något tillfälligt fel?
Jo men när täckningsytan består av en massa tallar och skogsdungar är det som sagt skit samma, jag har ingen nytta av 4G-täckningen där. Kan ha varit, men det funkade i Täby innan...