Problem: Mottagningen försvann.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Ramzon, 4 maj 2012.

1. Ramzon

Ramzon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jahapp, första problemet med denna luren.

Använde telefonen som vanligt igår, allt funkade klockrent. Sedan när jag skulle logga in på Spotify så vägrade den att gå till Online-mode. Jaja, tänkte jag, det spökar ju ibland så jag kan ju lyssna offline sålänge tills det löser sig.

Tänker inte mer på det förräns en timme senare när jag ska ringa ett samtal. Helt dött. Den bara kopplar ner direkt, på någon sekund bara. Och i statusbaren där man ser antalet staplar till mottagningen är det bara ett X ovanför staplarna.

Startar om telefonen och döm av min förvåning att "Apex-Launcher" slutar fungera när jag fått igång telefonen igen. Wtf, tänkte jag och startar om igen. Nej, samma sak. Bara original-launchern går igång. Dock så går det att starta Apex manuellt utan problem. Inte mycket att göra så jag fabriksåterställer telefonen i hopp om att mottagningen ska komma tillbaka, men icke.

Så nu står jag här utan mottagning och funderar över om man ska behöva skicka tillbaka telefonen.

Har TRE som operatör.
    Androidversion: 4.0.3
    Firmware: 1.28.771.9

Någon som har några tankar eller idéer innan jag kontaktar TRE?

2. Evilomatic

Evilomatic Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Min tappade nätet en gång när jag fipplade med flygplans läge, mecka lite med det och/eller gör en nätsökning manuellt...tyvärr lite vaga tips men värt o prova iaf...min hoppa igång efter att jag meckade med det.

3. kalof

kalof Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har du kollat dina apn inställningar? Testa även att bara söka manuellt efter nät och välj 3

4. Ramzon

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Så dumt! Det var bara att göra en ny sökning efter en nätverksoperatör. Det var det att jag totalt hade missat den menyn. Kommer ifrån iPhone så jag har inte anpassat mig helt ännu ;)

Tack för hjälpen!

Dock kvarstår ju faktumet att Apex-Launchern ballade ur. Konstig slump eller något annat tro...

5. Roger K

Roger K Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Min telefon kopplade inte upp sig mot nätet alls efter att ha tappat kontakten. Fick starta om telefonen så var allt ok igen. känns inte så bra, men hoppas att det var en engångsföreteelse..
    Jag kommer också från Iphone förresten, det är mycket som är annorlunda och det kommer nog ta några dagar att vänja sig.:)

6. Mono

Mono Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har samma problem med min HOX. Har hänt en 3-4 gånger nu. Senast för en stund sen mitt i en låt. Mottagningen försvann totalt och hade bara ett kryss inga staplar alls. Sökte manuellt efter ett nät hittade inget enda som hjälper är en omstart av telefonen. I övrigt har jag inte haft några problem med luren. Drygt som fan detta!

7. arne.anka

arne.anka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma sak här, hade ingen aning om det var på grund av byggnaden jag var i eller inte. Gjorde så några gånger, har dock inte gjort det sedans dess. Har f.ö Tele2

8. Naesstrom

Naesstrom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag misstänker att det är något lurt med 3's 1.28 uppdatering! Jag hade aldrig problem med min mottagning innan jag installerade den häromdagen! Nu tappar jag mottagningen titt som tätt, ibland hjälper det att söka efter nätverk och ibland inte!

kolla om ni med ligger med 1.28!

9. Ramzon

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nu hände det igen. Fast denna gången tappade den bara mottagningen en stund för att sedan få kontakt automatiskt igen. Som sagt, det verkar vara något lurt på G med antingen TRE's senaste uppdatering eller något vajsing med nätet. Även folk med Tele2 verkar ju ha lite skumma och liknande problem.

10. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Jag haft liknande problem, har också Tre. Ibland när jag varit i en byggnad utan täckning så kopplar den inte upp sig igen när jag åter är i ett område med täckning. Lite irriterande men löses som tur är enkelt genom att starta om.