Mottagningen!?

Diskussion i 'Desire S' startad av ironjocke, 4 maj 2011.

1. ironjocke

ironjocke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som skulle kunna ge upplysningar ang mottagningen på denna lur? Jag har tidigare haft en Legend och den dras ju med lite sämre mottagning pga metallskalet!
    Har riktigt dålig mottagning på mitt jobb och jag är inte intresserad av att byta operatör, så jag böt mobil istället till en SE mini pro. och mellan dessa lurar så är det ju en ganska stor skillnad i kvalitetskänsla...
    men det blev iafl en bra skillnad i mottagningen!
    men nu e man ju liite sugen på Desire S men törs liksom inte riktigt köpa, för man vill ju inte byta ner sig i mottagning!
    så är det någon som kanske till och med har haft både Legend och Desire S som kan uttala sig?

2. Beer

Beer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag bytte från en SE X10 mini pro till en Desire S och har också dålig mottagning på jobbet...
    Jag märker ingen skillnad i mottagning mellan dessa lurar.

Är för övrigt supernöjd med nya luren! :-) Ångrar inte en sekund att jag bytte upp mig!

3. soeder

soeder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag har dålig täckning hemma och jag tycker det har varit mindre samtal som bryts sen jag bytte ifrån en HTC Hero.

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Låter lovande. Hade Hero & dess mottagning var sådär, har nu legend & den är ännu sämre. Funderar nu på Desire S & är less på brutna samtal...

5. Zinken

Zinken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Fick min Desire S igår, kan bara instämma med alla andra att byggkvaliteten och känslan i handen är underbar.

Just mottagningen är det enda som oroar mig så här långt. Tycker ofta att jag har väldigt låga staplar - klart sämre än vad jag hade med min Liquid.

Och ja, jag vet att staplarna inte säger så mkt egentligen men det ger ändå en känsla.

Hur som helst har jag inte märkt av några som helst problem under de fåtal samtal jag har hunnit med så alltför dålig kan inte mottagningen vara.

6. ironjocke

ironjocke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar vara lite olika åsikter om hur det ligger till med mottagningen. Man får väl hoppas att Swdroids test av luren kan lägga lite mer kött på benen angående mottagningen! Jag
    är riktigt sugen att köpa men det vore tråkigt om man fick lika dålig mottagning på jobbet som med Legenden! Det är ju svårt att hitta lurar som känns lika gedigna som dessa aluminium unibody! Gillar inte plastiga saker:-)

Last edited: 6 maj 2011
  7. dopparn

dopparn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tycker nog att mottagningen både på tal och wifi är bättre än min gamla Hero. Byggkänslan är grym. Har dessutom redan lyckats tappa den i golvet (klinker) utan att den gick sönder.

Mycket nöjd.