Jag har haft min Google Pixel 8 pro sedan den lanserades förra hösten och jag tror det var tidigt i våras jag började få problem.
Jag tar emot dubbla SMS, alltså att samma SMS kommer direkt efter varandra. Det är från olika mottagare och oberoende var jag är. Det kan jag leva med, men det största problemet är att samtal inte kommer fram alla gånger. Jag får heller ingen notis om missat samtal, de går helt enkelt inte att nå mig.
Detta sker också oberoende var jag är eller vem som försökt nå mig. Det är lite jobbigt eftersom jag har egna företag.. puh.
Jag kontaktade då min operatör
Hallon som gjorde någon ändring som inte hjälpte. Fick ett nytt SIMkort i hopp om att det är där felet ligger. De hjälpte inte heller.
Kontaktade
Hallon igen som till slut hänvisade mig till Google support, då de läst att om man har dubbla sim så kan det strula.
Jag kontaktade Google support och gick igenom flera felsökningssteg som inte hjälpte och det sista var att återställa telefonen. Jag tog sen säkerhetskopia och sedan en factory reset. Samma fel igen.
Kontaktade Elgiganten och de trodde problemet ligger i Säkerhetskopian.. suck. De var inte behjälpliga alls egentligen. Är de inte hårdvara gör de inget.
Känner ni till problemet? Finns det något mer jag kan testa? Snart köper jag en ny telefon, jag måste kunna bli nådd.
Google Pixel 8 Pro
Använder dubbla sim,
hallon fysiskt och
tele2 e-sim. Vet inte om
Tele2 e-sim krånglar då det är väldigt få sms och samtal på det.
Hallon är viktigast.
Allting är uppdaterat, både i appväg och OS.
Click to expand...