Movies & TV, Music osv. i Play Store

Diskussion i 'Allmänt' startad av PatricF, 28 aug 2013.

  1. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    När jag vaknade imorse så gick jag in på Play Store och skulle kolla rundor lite. Jag fick fram en ruta där man ska acceptera nya avtal osv. som det brukar göra när Play Store har uppdaterats.
    När jag klickar på accept så visas alla sektioner i Play Store som finns i USA och jag kan bläddra i alla..

    Har screenshots för er som vill se här: http://imgur.com/a/09OuF

    Filmer och TV går dock inte köpa men resten fungerar hur bra som helst.. Jag kör inte med VPN eller någonting över huvudtaget utan det det bara blev så här i morse. Det enda är att jag har en amerikans adress på mitt Visa men det har jag haft sedan i höstas och då har jag aldrig sett några andra sektioner än de som är tillgängliga i Sverige.

    Är det någon annan som har fått samma?
    Jag har en HTC One med Stock firmware.

    Nej jag har inte varit utomlands, jag är i Sverige. Använder Gotanet som operatör.
     
    Last edited: 28 aug 2013
  2. JwK

    JwK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2, Google Voice
    Telefon:
    Google Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Google Voice
    Telefon:
    Google Nexus 6
    Telefon 2:
    HTC One SV
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    Platta:
    Google Nexus 7
    Jag har samma sak sen ett par år tillbaks, har amerikansk address i min google wallet och har svenskt american express-kort. Jag kan blädda etc, men inte genomföra köp hemma, bara på jobbet (amerikanskt nät). Får upp fel typ "not available in SE. alternativt GB i england.

    Däremot har jag google play music unlimited, och brukar köpa film via hemsidan, testa det vettja.




     
  3. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Men jag tycker det är skumt att det bara kom idag helt plötsligt när jag har haft min Amerikanska Borderlinx-adress kopplad till mitt Svenska Visa sedan i höstas förra året.. Jag har aldrig varit uppkopplat på något annat än Svenska nät med denna telefonen heller.
    Det skulle varit grymt om det gick att köpa filmer/Tv i appen, allt annat fungerar ju att köpa..