Problem: mp3 efter icecream...

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av alexander_larsson, 13 apr 2012.

1. alexander_larsson

alexander_larsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hejsan allihopa därute! jag har fått problem som fan efter jag uppdaterade min till 4.0 nyss.. direkt efter jag gjorde detta så försvann all min musik i telefonen men det är endå fullt minne i den... och om jag tömmer den och lägger in ny och lägger i mappen music så finns dom ej endå i luren sen... antingen så har jag blivit knäpp och gör något galet eller så är det telefonen som spökar...

2. jinx

jinx Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

starta om telefonen

3. alexander_larsson

alexander_larsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har varit avstängd ett par ggr sedan uppdateringen...

4. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    ibland kan det vara lite lurigheter med sd-kortet. Föreslår att du spara allt från kortet på datorn, formatterar om kortet och sen lägger tillbaka filerna igen.

Vet inte riktigt varför det blir konstigt med sd-korten ibland, men kan bra konstatera faktum. Hade själv lite strul tex med att väderklockan inte vill visa rätt ort, den visade bara "Sverige". Nu har jag 2 st sd-kort så jag formatterade det ena och la in rubbet från det "gamla" kortet, satte in det "nya" i luren och då fungerar det som det ska.

Vet inte säkert om det finns några risker med detta, i mitt fall var jag tvungen att manuellt montera kortet i recovery efter bytet, kanske säkrast att kolla att du kommer åt att göra det i recovery om det skulle behövas (jag har dålig koll på vad man kan göra med en orootad lur.)

En anna sak du kan testa först, om du har plats för det på kortet, är att döpa om musikmappen, skapa en ny musikmapp och kopiera över musiken dit. Hade ett tag lite strul med mina egna ringsignaler och fick ordning på dom på det viset. Behövde dock öppna och stänga filhanteraren i luren ett par gånger då innan dom hittades.