Går det? Har försökt få till det utan framgång. I inställningarna där man väljer signal för inkommande samtal kommer det upp en lista med orginalljuden bara. Het även testat med inställningar för själva mp3filen i Astro. Hur gör man?
Ja, det går utmärkt, antingen lägger du dina mp3-filer i en mapp som ska heta ringtones på ditt sd-kort, finns den inte så skapa den. Ett annat alternativ är att hämta ringdroid från market, så kan du fixa det därifrån.
Du får ha 2 mappar, anslut via usb och gör en mapp som heter MP3 och en som heter ringtones, sen får du lägga upp dubbelt om du ska ha musik som ringsignal.
Om du vill använda en låt du har bland din musik är det bara att öppna låten i musikspelaren, tryck meny så kan du välja att använda den som ringsignal. Har du en mp3a som bara är en ringsignal är det enklast att lägga den i mappen ringtones som är beskrivit i inlägg 2, då kommer inte musikspelaren att hitta den.
Tack så mkt för alla tips. Skapade den där mappen på sd-kortet och då fungerade det! Möttes dock av ett annat problem. Installerade ringdroid för att klippa till en mp3fil jag hade. När jag valt det stycket i låten jag vill ha som signal och sparat den som ringsignal möts jag av problemet. Den nya signalen låter förjävligt, typ hackar fram, känns som det är fel hastighet eller nått.