MP3 i bilen

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Danzig, 15 dec 2010.

1. Danzig

Danzig Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skall försöka förklara så tydligt jag kan.
    Jag pluggar in min x10mini med usb kabeln i bilen men den kan då inte spela upp mina mp3 filer. Får ett meddelande om att det inte går (typ).
    Finns det ngn väg runt detta eller ngn app att ladda hem så jag kan använda den till musik i bilen.

2. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Kommer usbn från en cigg-laddare eller från en bilradio med usb?
    För om det är det senare så kanske du mountar sd-kortet och då får ju mobilen automatiskt inte tillgång till innehållet = Går inte spela mp3.

Men om det är en vanlig cigg-laddare så ska ju mobilen bara laddas och allt borde funka som vanligt.... Har vanlig cigg-laddare till min och sen 3,5mm uttaget kopplat till line-in i bilen, funkar utmärkt.

Danzig gillar detta.
  3. Danzig

Danzig Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

går alltså inte gå runt det heller?

4. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

är det en usb till stereon? koppla den isf som minneskort el vad det nu heter så borde det funka

5. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vet inte exakt hur du menar men det fungerar ju såhär:

kopplar du in usb-kabeln till telefonen via en laddare (230V eller cigg i bil) så blir ju resultatet att telefonen laddas, SD-kortet är alltså mountat i telefonen fortfarande och det går fint att lyssna på mp3 genom den.

Kopplar du däremot in usb-kabeln till telefonen via en annan enhet (dator eller bil-stereo t.ex) så får du nu välja på tre alternativ: Ladda telefonen, montera kort eller Installera PCCompanion.
    Alternativ 1 beskrev jag ju ovan, dvs telefonen laddas som vanligt.
    Alternativ 2 innebär att du monterar SD-kortet till usb-enheten istället, dvs datorn eller bil-stereon får tillgång till innehållet samtidigt som telefonen inte längre kan använda det. Går aldrig att ha sd-kortet tillgängligt för två enheter samtidigt...
    Alternativ 3: Oinstressant i denna fråga...

Såhär borde det alltså fungera även på din telefon, och gör det inte det så förklara gärna vart nånstans det avviker... :cool:

6. soyd

soyd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Om det är "media in" du har i bilen:

Frågan är hur pass djupt i filtstrukturen stereon kan läsa musikfiler etc...
    Har du testat att lägga en mp3 fil direkt i rooten på minneskortet ?

Sedan kan det ju ha betydelse hur pass stort minnes kort du har i mobilen?. Vissa enheter kan typ inte läsa 32gb osv. Men kan din läsa "stora" hårdiskar på typ 100gb+ så borde inte det va problemet...

Vilken stereo är det ?

/mvh soyd