Hej, skulle någon som testat mp3 spelare på Blade kunna ge lite feedback? Hur är ljud kvalité, "ok" eller ganska bra? Funderar om den kan ersätta min Ireaver, eftersom jag orkar inte bära två apparat med mig ^^
Undrar också detta, men jag tror inte den klarar av att spöa din iRiver ^^ Jag har en Nokia 5800 och den har enligt mig grym ljudkvalitet för att vara mobil så vill helst inte ha sunkigt ljud.
Tja... Jag tycker ljudet är väldigt bra, sen är jag ingen riktig kännare heller mer än att jag hör skillnad på hörlurar som följer med en telefon och "riktiga" även om dom bara kostar 2-300:- Har modellen från Orange med lurar av märket Fischer och har lyssnat på dels lite musik, P3 dokumentärer och diverse xvid-filmer utan att tycka det är dåligt. Dock har jag lagt märke till ett visst bakgrundssurr om dom är inkopplade och inget spelas, men det är inget jag tänkt på när jag lyssnar på något så antingen dränks det eller försvinner när man matar ut något. Testade just The Darkness - Love is only a feeling och jag tyckte det lät som det ska - bas, diskant och röst är klockrent. Även matat ut det till bilen via 3.5-pluggen utan anmärkning. En sak jag läste en del kritik om var att folk upplevde volymen som något låg, även på högsta. Efter att ha testat själv skulle jag snarare säga att om man måste köra på högsta så har man nog andra problem (eller kommer att få) med sin hörsel...
Det beror på dina hörlurar också. Små pluggar ger högre volym på samma volym inställning än väldigt stora högpresterande lurar.
Koss Porta Pro har bra volym i sina hörlurar, har också likadana. Tur man har ett par såna om man skaffar sig en Blade.
Jag har ganska låg volym med rätt bra hörlurar, det är helt ok, men kunde va betydligt högre - jag tror att det måste variera stort mellan telefonerna, antagligen baksidan med en telefon för strax över tusen. Vissa påstår ju exempelvis att på högsta känns det som trumhinnorna exploderar och andra hör typ allt som händer omkring dem. Jag provade en audioboost-fix från Fibblesans som finns på modaco och det hjältpe inte alls, medan andra påstår att fixen fungerar. Så vem vet. Jag tycker ljudet är ok, men högt det är det inte.