mp3låt som ringsignal &musik, ha dubbel på sdkort då?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av annesan, 6 sept 2010.

1. annesan

annesan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man lägger in mp3låtar på mobilen, så måste man ju lägga de i olika mappar på sdkortet för att kunna använda dem som ringsignaler osv

t.ex en mapp för ringsignaler, en annan för alarm och notifikationer, en tredje för musik och så vidare. Innebär det att om jag vill ha en mp3låt både som musik och ringsignal måste jag ha den dubbelt på sdkortet, alltså både i musikmappen och ringsignalsmappen? Väldigt opraktiskt isåfall måste jag säga.

Sen undrar jag om alarmet fungerar även om man har mobilen på tyst läge?
    Hur lång tid tar det att uppdatera mobilen till froyo? Tänkte göra det över natten nämligen då jag inte använder mobilen då.

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

1) Ja. Du måste ha flera kopior av samma fil.

2) Ja. Alarmet fungerar i tyst läge om du ställer in den att ringa i tyst läge. ( Clock -> alarm (väckarklockan) -> menu -> settings)

3. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Man behöver inte ha dubbla filer egentligen, jag har te x inte skapat de där katalogerna för ringsignaler m.m, kör man te x ringdroid kan man välja vilken ljudfil som helst, verkar även som att handcent erbjuder samma funkationalitet för den brukar fråga mig om jag ska använda "system" ringtones, eller handcent som man kan använda för att välja fil.

4. annesan

annesan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur fungerar det egentligen, kan jag då om jag går in på alarm- alarmljud se även alla mina mp3låtar jag lagt in om jag har ringdroid eller måste jag gå in i själva ringdroidappen och ställa in det?

5. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Om den frågar vilken app du vill välja för att välja ringsignal, så väljer du ringdroid, sen borde den visa alla dina ljudfiler, så är det bara att välja fil, sen är du klar :)