Mplayer har portats till Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av Hund, 31 jan 2011.

1. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Last edited: 31 jan 2011
  2. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Sweet! Vet att VLC ligger i startgroparna (vilket är extra kul eftersom Apple tog bort det då dom inte vill ha GPL-licensierad programvara i Appstore), men jag har alltid använt Mplayer istället för VLC.

Trycker "like" på det här:
    [Edit]
    Ser nästan ut som att jag kastade bäver i trähus där, tråden har blivit låst pga att utvecklaren inte har släppt källkoden vilket är ett måste då Mplayer även det ligger under GPL.
    Självklart inte samma sak att Apple tar bort något ur sin Appstore enbart pga att något ligger under GPL som att en tråd låses på ett forum för att utvecklaren inte rättar sig efter GPLreglerna, men ändå lustigt sammanträffande :)
    Hur som helst skulle jag passa på att dra ner APKn så snart som möjligt innan något händer med den.

Last edited: 31 jan 2011
  3. orrebo

orrebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Installerat :)

Sent from my U8100 using Tapatalk

4. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Bah! Jag skummade igenom lite i tråden och missade det helt. :o Då får vi hoppas på att någon vettig gör tar sig an Mplayer till Android.

5. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag installerade och kunde köra diverse avi filer utan problem och blixtsnabb spolning. Däremot mkv gick sämre, ljudet funkade men bilden stod still på den frame som man hade hoppat till.
    Det i kombination med den tunga installationen (drygt 17mb) gjorde att jag avinstallerade då jag redan har ganska lite utrymme på min Desire.

Däremot känns det väldigt intressant den dagen man har skaffat en tablet och då fungerar förmodligen även Matroska bättre (i tråden står det som sagt att man kan köra mkv utan problem).

Vet någon om Neon (http://www.arm.com/products/processors/technologies/neon.php) supportar Nvidias Tegra2 vilken dom flesta tablets kommer köra?