MS Exchange (ActiveSync)

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av ejepeje, 16 april 2011.

1. ejepeje

ejepeje Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Har letat men hittar inga inställningar för att ändra synkintervallen.

Så frågan lyder, kan man ändra synk-intervallen för activesync? Om man inte har den på push, vad är syncintervallet då?

P.S. Det är min hund på avataren, Morgan heter han.

Last edited: 16 april 2011
  2. ejepeje

ejepeje Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som vet? *blink blink*

3. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

LGs epostprogram är inget vidare, man kan t ex inte välja att synca annat än 3 dgr tillbaka heller... Jag laddade ner Enhanced Email från Market istället, mycket bättre!

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

4. a95180

a95180 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också testat Enhanced Email och tycker inte det tillför så mycket utöver LG egna (som jag tycker är helt okej faktiskt). Jag gick tillbaka till LGs egna från Enhanced Email eftersom den inte funkar ihop med Scandinavian keyboard.

I vilket fall. Det går utmärkt att ändra på syncintervallen i LG-s mail och man kan ställa in allt från push till fasta hämtningsintervall mellan 5 minuter och 1 dag. Gå in i mail-appen och välj intställningar, klicka på mailkontot under sub-rubriken "Konton". Du kommer till inställningssidan där du kan välja titel för kontot, ditt eget namn osv, samt att du kan ändra hämtningsintervall.

Dessutom kan du välj att synka ända upp till en månad gammal post. Även den inställningen finns här.

5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Ok, men man kan inte synka alla sina epost, och med Enhanced Email kan man deaktivera Exchange Security, alltså man behöver inte slå in en kod varje gång skärmen har blivit svart, tycker jag är smidigt.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk