Problem: MTF Bootloop, kommer inte in åt Recovery osv

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av helnice, 14 feb 2013.

1. helnice

helnice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har haft mobilen rootad och körd med CM9/10) senaste halvåret och aldrig haft några problem. Startade om mobilen och efter det så fick jag en bootloop, provade boota om några gånger för att se om det hoppade till sig (även vänta 1h nästan). Därefter har jag försökt komma in i CWM med hjälp av Vol- och Power tills den slocknar men det ända som sker är att den startar om.

Info
    - Enheten dyker inte upp på datorn (varken OSX/WIN), provat koppla in den i olika skeden av booten (inkl. avstängd)
    - Odin/Hemidall/Kies registrerar inte något alls.
    - Provat ha batteriet ur i 1-2h.
    - Provat boota med USB-kabel endast (utan batteri).

Så vad kan man göra med denna? Tipsa tipsa!

2. csidroid

csidroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

vilken rom kör du nu?

3. helnice

helnice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

CM 10.1, nightly 8feb cirka. Kollade XDA men fanns inga liknande problem med de senaste nightlyn så absolut bara jag ("tyvärr").

4. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Fan nu har bootlooparna spridit sig till CM också. Prova att hålla ner VolUp+Menu+Pwr, av någon anledning fick jag igång CMW Recovery med den gamla kombinationen.
    Kolla även hur mycket utrymme du har för Appar. Själv hade jag helt plötsligt bara 200mb kvar av 1.8gb, på en fabriksåterställd telefon.

5. helnice

helnice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Provade ditt tips men det enda som händer är att den startas om, som att den inte registrerar knapptrycken... Fuck my life, sitter på en HTC Wildfire tillsvidare
    (jippie!)