MTK 6577 1.4GHz Cortex A9 Dual core+ SGX531 GPU HJÄÄÄLP MIG PLEEASE

Discussion in 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' started by offraganza, Jul 29, 2013.

1. offraganza

offraganza Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej Jag har MAJOR problems. har köpt en MTK 6577 1.4GHz Cortex A9 Dual core+ SGX531 GPU (note2 kopia) och vill ominstalera den då den har dels varit buggig. Broblemet är att den har 2 simkortspaltser som inte funkar.jag girde nån instälnning med rommanager. och simkorten blev innaktiva.Så jag har en mobil som inte går att ringa med och när jag skall aktivera super user säger den att binärfilen (su) inte finns och jag kan inte gå vidare.Har försökt att annvända odin på pc och följer installations förskrifterna MEN odin hittar inte mobilen i recoveryläge?? så där kan jag inte heller komma in i recoveryläge.Dessutom är recoveryläget på kinesiska =papplådor GRRRRRR.... Finns ingen basbandverion =okänd är en clonad jellobean 4.1.1 modellnummer är GT-N7102 och Rooten är 3.4.0 root@zhangjianan-Android.

jag är totalnybörjare och kan nada om roms/rootning etc. Vad jag vill ha lite suport/hjälp med är vilken rom/mod/firmv kan funka till denna och hur instalerar jag. tacksam för hjälp

2. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Styckeindelning och rättstavade ord är nästa steg till en fungerande telefon.

Det finns nog inte något som räddar din telefon.