Multi room. Bara för cc-audio?

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av SgtDarwin, 14 dec 2015.

1. SgtDarwin

SgtDarwin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har läst att det ska komma (finns redan?) multi room-funktion för ljud till chromecast. Men jag förstår inte om det bara gäller för chromecast audio eller om man kan kombinera den vanliga cc gen 2 och cc-audio. Jag vill ju kunna använda hemmabion och högtalarna i köket samtidigt. Har inte kvar min cc gen1, men det kan ju vara intressant för andra att veta om den också kommer vara kompatibel med detta.
    Någon som vet?

2. hamroid

hamroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21
    ROM:
    Original
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5E
    ROM:
    Original
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4 Classic LTE
    Jag har en CC gen1, en CC gen2 och två CC Audio. Det är bara CC Audio enheterna jag kan skapa grupper mot (dvs använda som multiroom).

Jag föreslår att du köper en till CC Audio till hemmabion så kan du synka den med enheten i köket (precis så har jag).

3. pirayan

pirayan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixen 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixen 6
    Can I add my Google Cast speakers to a group?
    We are working on adding Multi-room group playback support to all of our existing and upcoming audio devices with Google Cast built in. This will allow you to group your Chromecast Audio devices and Google Cast speakers from different brands into one seamless experience. This feature will be rolled out to all Google Cast speakers throughout 2016.

https://support.google.com/chromecast/answer/6329016?hl=en-GB&ref_topic=6279411

MatsGF gillar detta.