Fråga: Multi-touch problem

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av semestermorgan, 23 jan 2012.

1. semestermorgan

semestermorgan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är de nån mer än ja som har problem med multi-touch funktionen på Galaxy Nexus?
    Märker de mest när ja spelar spel, tex GTA. När ja svänger slutar bilen gasa. Och ja kan inte bromsa om ja håller in nån annan funktion och så vidare. Upplever de också i spelet Jetcarstunts.

Ja kör Team kang AOKP Milestone 2 med franco kernel (nightly 13.1) Om nån undrar :)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

2. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Prova något multitouch test på market och se om du kan få fram problemet, annars kan det vara apparna som har problem.

semestermorgan gillar detta.
  3. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Har inte hört nån som inte har det problemet.
    Jag spelar inte så mycket men det är ett väldigt irriterande problem eftersom det i princip inte går att spela vissa spel på grund av det.

Det försvinner dock om du stänger ner skärmen och sätter på den igen men kommer ju tillbaka om man fortsätter spela.

Google borde veta om problemet eftersom det är många som lämnat in buggrapporter om det men har inte hört nåt om ifall de hittat nån lösning på det eller inte.

4. Fredrik88

Fredrik88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har samma problem när jag spelar jetcar stunts. Det är helt enkelt omöjligt att spela. Har misstänkt att det är nåt fel, men trodde ett tag att det var jag som tappat den rätta feelingen. men nu när jag ser att fler har problemet är detta helt klart en bug som finns.

Edit: Jag har nu kollat på ett sånt multi touch test i market och det som blir konstigt är inte att den inte känner flera punkter. Det är när man håller nere 1 punkt och sen trycker flera gånger med andra fingret. VIlket är något som behöver göras i tex jetcar stunts..

Nån annan som har detta problem?

Last edited: 23 jan 2012
  5. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag har testat några gånger.. Lyckades få fram problemet i stock men inte lyckats med AOKP19, kanske bara en tidsfråga. Gå in under Developer options så kan du testa multitouch utan andra appar.