Multi window mode - Samsung kopierar Apple ?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Oldskool, 8 sept 2015.

1. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

De flesta som har en Samsungplatta vet att det finns ett rätt bra läge för att köra appar sida vid sida. Så vitt jag vet så har Samsung haft detta sedan 2012.

Rykten säger att Apple kommer att introducera appar sida vid sida för Ipad Pro imorgon.

Nu till min fråga: När Apple och Samsung har liknande egenskaper brukar Apple alltid anklaga Samsung för att kopiera dem. Många journalister tror stenhårt på detta, och det finns till och med domstolar som utdömt böter till Apples fördel, när det gäller egenskaper som Samsung varit först med. Frågan är: Vad tror ni Apple kommer att ha för taktik den här gången när det gäller att kommunicera budskapet ?

1) Vi kallar multi window egenskapen för ett visst namn, och säger att vi var först med just den grejjen.
    2) Vi medger att andra har haft multi windows, men vi är de enda som gjort den på rätt sätt.
    3) Vi blåljuger och säger att vi helt enkelt var först med den här möjligheten.
    4) Vi undviker att gå in på vem som var först med den här egenskapen.

Själv tror jag att 3) är mest trolig. Apple har haft mycket stora framgångar på sistone, och visat på ett allt större självförtroende. Det verkar enklare att helt enkelt lita på "reality distortion field" än att börja inveckla sig i olika typer av förklaringar.
    Vad tror ni ?

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Allt handlar ju om hur funktionen är uppbyggd. I de flesta fall Samsung vs. Apple så har det gällt hårdvara, vilket inte är fallet nu.

Väljer Apple att kalla det för just MultiWindow så känns det som man tar en ganska onödig fight dock, samma med SplitWindow som LG använder sig av.

3. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Rounded rectangles..