Multifjärr fungerar inte för TV4 play

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av tekniktant, 29 dec 2023.

1. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Jag vet inte om problemet har något att göra med att TV4 play nu verkar ha uppdaterats till en ny version med olika profiler men detta problem har uppkommit väldigt nyligen och jag upptäckte nu när jag försökte felsöka att profiler tillkommit så det borde skett ganska nyligen.

Problemet är i alla fall att när jag castar från TV4 play så kan jag inte längre pausa eller avsluta uppspelningen med hjälp av Chromecast fjärrkontrollen eller vanliga TV fjärrkontrollen, vilket jag kunnat göra tidigare och fortfarande kan göra när jag castar t ex SVT, Netflix elller Discovery+.
    Det kommer upp ”Multifjärrkontroll aktiv” när jag startar att casta TV4 play (från min iPad) men inget händer när jag försöker använda fjärrkontrollerna.

Någon som råkat ut för detsamma och har någon lösning på problemet?

2. laserturken

laserturken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    499

MINA ENHETER

Du skulle kunna prova att lägga in fjärrkontrollen på nytt, då jag antar att du kör ccgtv?

3. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Det har jag gjort. För först verkade det som att den helt rappat kontakten med Chromecasten då den inte fungerade med någon kanal, vilket TV kontrollen gjorde. Kopplade då ihop den med Chromecasten igen och då verkade den fungera igen. Kommer inte ihåg om jag testade med TV 4 då eller bara nöjde mig med att den verkade fungera med någon av de andra kanalerna.

Men problemet nu är ju att varken den eller vanliga TV fjärrkontrollen fungerar för TV 4 play. Båda fungerar när jag castar andra kanaler.
    Går att pausa och stoppa via Google Home appen, men inte heller den fjärrkontroll som finns där fungerar, vilket även den gör på andra kanaler som det verkar.

Så det verkar vara just när jag kör TV4 play som jag har problem och måste stoppa via appen på plattan.

Det kommer som sagt upp något om att ”Multifjärr aktiv” när man börjar casta, vilket jag trott betytt att man kan styra via annan fjärrkontroll (t ex TVns).