Multifjärr

Diskussion i 'Applikationer' startad av port513, 24 dec 2011.

1. port513

port513 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

3. Mattias03

Mattias03 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

hur funkar den mer praktiskt?

vad funkar den till och vad måste man ha?

t.ex. kan man styra högtalare med den?

4. port513

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Troligen måste du ha någon hårdvara från exempelvis Global Caches produkter.
    Finns att köpa på Sydia Teknik bland annat.

Efter att du skaffat eventuell hårdvara så bygger du din kontroll på iRules hemsida och sen synkar du din enhet med hemsida och får ner kontrollen till enheten.

Väldigt simpelt och jag gillar idén med att kunna ha en egen kontroll som ser ut som jag vill och gör som jag vill. Jag har själv gått från en Logitech 900 till detta system.

/Henke

5. Mattias03

Mattias03 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

webshop.sydia.se

2 lax?? och hur skulle man kunna koppla den till TV:n? köpa ny TV då också eller?

6. port513

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Hehe, du köper in den utrustningen en gång sen kan du ju styra exakt vad som helst som använder NEXA eller IR eller liknande.

Skillnaden på exempelvis min Logitech 900 som faktiskt kostar uppåt en 3000:- är att jag kan ändra gränssnittet till exakt vad jag vill. Jag kan styra funktioner exakt som jag vill.
    Vill du ha en fördröjning mellan hur apparater startas med Logitech så måste du be deras support genomföra detta för det kan man inte själv ännu i alla fall.

Visst är det så att om du har IR enheter i flera rum så måste du ju också ha en IP/WF2IR i de rummen också annars finns det ju inget som kan ta emot signalerna.

Ska man styra NEXA med Logitech måste man själv göra ett hack annars fungerar det inte eftersom Logitech sänder på 2.4GHz bandet till sin enhet som omvandlar till IR.

Du undrar vad man kan koppla till den, allt som kör IR och som kör 433MHz (med deras 433MHz sändare). Systemet kan som de flesta multifjärrar lära sig IR signaler osv.

Swedroider gillar detta.