Multitask via en rad i aktivitetsfältet - senast minimerade program som HTC har

Diskussion i 'Applikationer' startad av fjihil, 21 nov 2012.

1. fjihil

fjihil Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Innan min nuvarande Samsung Galaxy S2 hade jag en HTC. Jag saknar att man kunde dra ner aktivitetsfältet(vad kallas det?) för att komma åt senast använda/minimerade program. Jag vet att man kan hålla inne home-knappen på Samsung men jag är faktiskt orolig att knappen börjar bli dålig eftersom den knastrar lite. Därför vill jag hellre ha en rad som alltid ligger i aktivitetsfältet som öppnar en ruta på hela skärmen med senaste program när man klickar på raden.

Finns det en sån app?

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Kanske appar som swipepad och liknande kan visa senast öppnade appar. Annars kan GMD Gesture Control i alla fall få fram det. Dock funkar det så där, verkar som att man inte kommer till det ställe i appen där man var sist, utan till dess första sida, som om appen stängts och startats om.

tptlk

3. fjihil

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag laddade ner GMD Gesture Control. Jag använder den som så att jag återgår till hemskärmen. Där finns ju ofta de program jag vill skifta emellan.

4. Ekofasc

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Om du vill använda launch pad, kan du i appen svepa åt höger så kommer du till dess inställningar och där kan man välja att den ska visa recent apps i stället för valfria appar.

tptlk

5. fjihil

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det fungerar ganska bra. Får se om det blir något att fastna vid:)
    Tack!:)

6. fjihil

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför står det ibland att GMD Gesture Control inte har ROOT-tillåtelse? Fast på engelska då. Tycker att den texten kommer upp nere på skärmen i samband med att telefonen laggar/fryser. Jag har för mig att texten antingen kommer upp före eller efter lagget. I allmänhet känns det som att telefonen laggat mer efter jag installerade appen.

För övrigt tycker jag att man inte egentligen ska behöva installera sånt här för att man är orolig att home-knappen ska gå sönder. Problemet är att tidigare erfarenheter med att skicka in en Androidtelefon på reparation säger att det är för krångligt. Gillar iPhone mer om det är så att man kan lämna i dom på lagning bara några dagar hos Machuset.

7. Ekofasc

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hm, jag tänkte inte på att appen krävde root. Det är antagligen också därför det laggar för dig. Då var den appen tyvärr inget bra alternativ för dig, men det finns andra, liknande lösningar som swipepad.

tptlk