multitasking funkar inte (på riktigt).

Diskussion i 'Samsung' startad av pjw, 14 nov 2011.

1. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hej alla!

Jag är medveten om att min fråga egentligen är mjukvarorelaterad, men eftersom Samsung har sitt speciella gränssnitt ovanpå Android 3.1 så ställer jag frågan här. Here we go: Jag kollar mycket på film, både med den inbyggda spelaren och med Moboplayer. Ibland vill jag bara kolla min mail och/eller facebook och då pausar jag filmen. Jag brukar då använda mig av det samsung-givna gränssinttet och klicka i den "dock" som finns nedtill och öppna webbläsaren där. Så långt är är allt bra. Men då jag ska tillbaka till filmen finns inte ett aktivt fönster att välja (jag brukar då välja "mina filer" eftersom där finns oftast filmfilen...) och då får jag köra igång filmen från från början. Kanske är jag en idiot, men hur växlar jag mellan filmspelare och övriga appar utan behöva köra igång från start?

2. zosma

zosma Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S20 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Note 8
    Platta:
    Samsung Galaxy tab S 10.5
    Platta 2:
    Samsung Galaxy tab 10.1
    Tror du kan klicka på den pilen i nere i mitten på skärmen, och öppna uppgiftshanteraren, den visar alla öppna program, och trycker man på någon av dom (inte krysset i hörnet) så öppnas den appen. Kanske finns det andra sätt också.

3. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Detta råkar jag också ut för titt som tätt, och tror jag vet vad det beror på. Det händer enbart när det är ett annat program som har öppnat t ex. videospelaren (DICE i mitt fall), Youtube-appen eller webbläsaren (bara några exempel). Om jag t ex. öppnar en film i DICE via ES File Explorer så får inte DICE ett eget fönster under multitask-knappen, eller om jag öppnar en länk i webbläsaren via Tweetcaster exempelvis.

4. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Är som maba säger.. Öppnar du filmen genom "mina filer" och sedan börjar använda Browsern så är det "mina filer" som kommer visas som aktivt program då du trycker på multitask knappen.

Öppnar du istället filmen direkt genom din videospelare och sedan börja surfa så är det videospelare som visas under aktiva program och väljer du då spelaren så kommer du komma tillbaka där du senast var.