Multitasking??

Diskussion i 'Sony' startad av Boney, 27 feb 2014.

1. Boney

Boney Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej!

Råkade se nån annons för någon Samsung platta härromdagen,
    och där såg jag att de körde multitasking... vilket jag saknar...
    tex lyssnar på nån låt på youtube, samtidigt som kolla annat.

Går det på Xperian?

För övrigt är jag sjukt nöjd med plattan. Fattar inte varför inte fler köper den...

2. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Samsungs "multitasking" är ett skämt. Fungerar bara med deras egna bloatware, mer eller mindre.

Däremot finns det appar som stöder multitasking, tex BS Player. Där kan du göra så att filmen spelas upp i ett fönster i valfri storlek som kan flyttas runt över hela skärmen. Perfekt om man vill kolla på film och surfa samtidigt. :)

3. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Finns en YouTube app som heter Viral, den kan spela videos i ett mindre fönster medans du smsar eller vadsomhelst!

4. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

En aning överdrivet kanske! Visst är det majoriteten Samsungs appar som stödjer detta men även andra. Google Chrome, Gmail m.m.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

5. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Det är precis det jag menar, vem föredrar egentligen Google Chrome och Gmail före alla andra vettiga appar som finns på Play?

Är så pass "teknisk insatt" att man vill ha något pga multitasking så kan jag inte tänka mig att den personen kommer att bli nöjd med funktionen när de upptäcker att det enda sättet att utnyttja funktionen är att använda Samsungs egna appar, som vi alla vet är mer eller mindre skräp (med något undantag, möjligtvis), eller vissa av Googles allmänna appar, som kanske inte är lika mycket skräp som Samsungs, men ändå inte alls lika bra som de appar som finns på Play.

Jag väntar tålmodigt på den första plattan som har multitasking på samma smidiga sätt som vi har på vanliga datorer idag.

6. darkly

darkly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Vilken webbläsare och mailklient ska man ha då?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

7. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Undrar jag med? Chrome går överlögset snabbast på min dator av de jag testat. Och jag vill såklart synka datorn och luren.

8. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Smaken är väl som baken brukar man ju säga. Google Chrome på modern hårdvara flyter som smör och dessutom har den en överlägsen sync mellan enheter. Jag har provat de flesta webläsare men kommer alltid tillbaka till Chrome.
    Gmail appen är helt suverän tycker jag. Så länge du kör med gmailadresser. Gmail hanterar dock bara gmail så har du tex ett Hotmail konto som du vill kunna skicka ifrån får du prova en annan app. Jag kör med 2 gmail konton och ett Hotmail konto men Hotmailen läser jag endast och ska jag svara blir det från gmail isåfall.

Svaret på frågan vem som föredrar Google Chrome och Gmail före andra "vettiga" appar så svarar jag 99% :)

I dagsläget är väl Samsungs alternativ till multitasking det minst dåliga tycker jag.
    Jag tycker deras Magazine UI ser lovande ut där 4 st appar kan köras sida vid sida. Vi får nog lov att stå ut med detta alternativ tills möjligheten till "Äkta" multitasking kommer om det kommer.

Jag tycker även det är lite onödigt att spy så mycket galla över Samsung :) De försöker åtminstone även fast de inte alltid lyckas.

9. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Jag vet inte riktigt var jag ska börja någonstan... :)

Först och främst, Chrome flyter INTE på modern hårdvara, inte på min Sony Xperia Z, inte på min Xperia Z Tablet, inte på min Samsung Galaxy S4.
    Jag använder alltid Chrome på min dator, men att Google inte har lyckats bättre med Chrome till mobiler är ganska pinsamt. Chrome till mobiler är helt okej, men det finns många bättre alternativ.
    Tex:
    Next Browser
    Boat Browser
    UC Browser HD
    Maxthon Web Browser
    Eller min personliga favorit:
    xScope Browser Pro

När det gäller epost så är det som du säger, Gmail konton fungerar helt okej i Gmail-appen. Men vill man ha något BRA som fungerar till ALLA konton så rekommenderar jag:
    Aqua Mail
    K-9 Mail

De som inte laddar ner och använder appar som är bättre än Gmail och Chrome gör det bara av ren lathet och/eller okunskap.
    Jag hoppas att någon fick lite tips på appar i alla fall.. :)

Men jag håller med dig att Samsungs "multitasking" är det minst dåliga som finns idag. Men det är just det, det "minst dåliga". Att köpa en surfplatta på grund av Samsungs "multitasking" är inte så lyckat som man kan tro.

10. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Har använt alla dessa webläsare och det är alltid något som jag stör mig på och återvänder till Chrome. Men i och med min Nexus 5 finns ingen anledning att använda en annan webläsare :)

Men nu ska vi inte argumentera kring detta då vi får tycka olika.

Jag ser mig som en power user och både Chrome och Gmail är perfekt för mig.

Min erfarenhet är att det finns många bra alternativ till de officiella apparna men oftast är det något som jag stör mig på och gör att jag kommer tillbaka.
    Kolla bara Facebook! Jag har provat Freindcaster Pro ett antal gånger och jag kommer fram till samma sak varje gång. Den officiella är bättre.

11. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Kanske Chrome fungerar bättre i Nexus 5 just för att det är en Nexus?
    När det gäller Facebook så rekommenderar jag appen Klyph. Väldigt stilren och allt är sorterat på datum. :)

12. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag vet inte riktigt hur man ska definera modern hårdvara men om min H1 inte har det så är det väl ännu bättre att den flyter helt sjukt bra på "omodern" hårdvara? Kan ju iofs ha att göra med att sense firmwaren är helt outstanding också.. vem vet :)

13. peterhjalmarsson

peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tokas, var inte så j-a störigt besserwissrig, utan inse att inte alla har samma smak/behov.

Skickat från min SGP321 via Tapatalk

14. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Om herr "Peter" inte gillar när det diskuteras saker så kanske du ska undvika att hänga på forum och tex läsa tidningar istället.

Det naturligtvis en forumanvändares plikt, kanske till och med skyldighet, att upplysa andra om egna och nya infallsvinklar och kan man hjälpa till genom att ge tips så istället bara för att bara klaga så är det en bra bonus.

Ditt inlägg är ett praktexempel på ett så kallat "gnäll inlägg" som tyvärr inte fyller någon funktion mer än att man uppfattar dig som ett troll.

Dessutom, hade du faktiskt läst vad jag skriver så hade du insett att jag inte på något sätt skriver att folk inte får ha sina åsikter, men det är tyvärr så att många inte vet om att det finns många bra alternativ på appar som redan finns installerade på sina telefoner.

Du är välkommen att gå med i diskussionen, men gnälliga trollinlägg som inte tillför något tycker jag att vi ska skippa hädanefter. :)

15. peterhjalmarsson

peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tolkas, du kan återkomma när du fyllt tretton.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

16. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Nu tycker jag att vi lugnar oss lite här :)

17. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Hehe, moget. :)

Jag håller med indika, dags att lugna könet och hålla sig till ämnet istället!
    Om du vill något mer är du välkommen att skicka ett PM.

18. Boney

Boney Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

jaha...
    och jag som bara undrade om multitasking,
    och så ballade ur så här...

Skulle köpt Asus T100 med Windows istället... :)
    (dock är Xperia Zan den bästa vanliga surfplattan man kan hitta enligt mig,
    men fan va långt efter datorer de är ändå... suck)

19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Ska man dra en sån här kommentar ska man ju med fördel faktiskt veta vad multitasking är. Det verkar ha failat lite på vägen :)

20. darkly

darkly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

>>Anledningen till varför jag kör Chrome är smidigheten med synkroniseringen av bokmärken, cookies, lösenord. Den kan ju även via addon skicka websidan man tittar på datorn till mobilen och vice versa med ett knappklick. Jag håller med om att xScope var snygg men synken av bokmärken funkade inte och jag testade ett tiotal ggr.