Fråga: Multitasking

Discussion in 'Galaxy Nexus - Allmänt' started by Fall, Dec 14, 2011.

1. Fall

Fall Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

GNexus tog min android oskuld i fredags. (Jag är en ny människa och känner ingen skuld...). Supernöjd.
    Dock så innebär detta att min fråga kan vara riktigt korkad.

Jag kommer inte riktigt överens med multitaskningen. Är jag inne i en app (typ Angry Birds) och växlar över till system eller annan app stängs den första. Skall de vara så. Växla mellan system apparna fungerar ju fint, men kan ju å andra sidan bero på att de laddar snabbt.

Är detta så bra multitaskningen är? På min gamla skittelefon Nokia 5800 gick de finfint att behålla spel och likanande öppna. Det är ju iofs den enda saken som var bäåttre med den luren ;)

Tacksam för tips och uträtade frågetecken!

2. ther

ther Youth Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4
    Om du trycker på home-knappen. Så hoppar du ur spelet och sedan på knappen med två fönster (den till höger) och väljer spelet igen så borde du fortsätta där du lämnade. Fungerar det inte så för dig?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

3. Fall

Fall Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej. Det funkar dessvärre inte så. Spelet dyker upp med tumbnail o allt i listan, men klickar jag på den startar spelet från början. Det är alltså inte så för ala?

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

ge mig namnet på spelet så ska jag testa :) borde inte vara så men med ics och allt så vet man ju aldrig, bäst att testa för att vara säkra.

5. Fall

Fall Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för hjälpen! Verkar gälla de flesta. Testa Angry Birds. Gratis versionen omm de finns fler... Har svenskköpt lur om de spelar roll... Tack igen!

6. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Angry birds funkar som den ska för mig. Den pausas när man lämnar appen. När man kommer tillbaka så är det bara att trycka på lilla pilen för att fortsätta.

Det råkar inte vara så att du trycker på fel knapp när du vill återuppta spelet? Jag har en förmåga att göra det och får ganska ofta börja om.

Vad gäller andra appar så är det upp till utvecklaren vad som händer när appen hamnar i bakgrunden.

7. Fall

Fall Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för hjälpen allihop. Jag begick dödssynden att inte starta om telefonen och testa igen innan jag frågade... Till mitt försvar visste jag ju inte att det inte skulle funka så fint egentligen!

edit: Det funkade alltså efter en omstart.

8. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Okey va bra :D

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk