Hej allihopa!
Som kanske de flesta vet så är HTCs minneshantering lite för aggressiv och prioriterar själva gränsnittet lite mer, vilket resulterar i att multitasking inte är så bra som det borde vara.
Jag har kollat runt en del samt sökt här på one X forumet för att se ifall det fanns något snack om det, men har inte hittat något. Så jag tänkte tipsa om ett script från XDA som gör att recent app (multitaskfunktionen) fungerar lite som man förväntar sig. Dvs att när du har t ex 3-5 appar öppna och växlar mellan dessa, så ska inte appen/sidan laddas om.
Detta
kräver alltså
ROOT.
Här är länken till tråden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1669074
Allt du behöver göra är att stoppa in en av dessa multitask textfilerna i /etc/init.d och starta om telefonen så ska det funka. (Du måste ta bort filändelsen på filen).
Det finns alltså 4 olika typer av filer som är olika inställda beroende på hur mycket minne man vill frigöra för appar, dessa hittar du längst ner i första posten som attachments.
Om någon vet om en bättre lösning så är det bara att hojta till. Jag googlade fram den här lösningen pga att jag var trött på hur det hanterades i stock rom.
Kan tillägga att jag kör ARHD 7.** ROM.
Hoppas någon får nytta av detta

Click to expand...