multitouch apps?

Diskussion i 'Applikationer' startad av htchero, 3 okt 2009.

1. htchero

htchero Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför görs det inga multitouch applikationer för? Eller är det bara jag som inte riktig haft ögonen med mig? Skulle varit så sjukt nice om det började göras, speciellt en piano app så man kan trycka ned flera tagenter samtidigt.

2. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Problemet är väl att multitouch-stödet inte finns aktiverat i android. HTC har väl iofs fixat till stöd för det i sin browser i heron, men den är ju byggd med den builden av android.

Vissa hemmabakta rom:ar har dock multitouch-stödet aktiverat, då det fanns ett par rader utkommenterad kod i källkoden för android, men det är fortfarande i få applikationer man kan utnyttja det än. Det är väl bara att hoppas att google släpper på stödet och inkluderar ett api för det i sdk:t, då kommer det förmodligen att börja tillverkas stöd för det. Men just nu finns inte stödet för det vid utveckling med sdk:t just.

3. Victor

Victor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo frågar mig det samma, multitouchen är ju iofs inte officielt upplåst i kärnan men dom går ju runt det i htc's webbläsare så det ju inte en omöjlighet.

Edit:
    haha postades ett svar medans jag skrev mitt :D