Multitouch och problem med touch-screenen

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av doktorn, 17 jan 2010.

  1. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Hej allesammans!

    Är det någon annan som har problem med att touchen inte alltid tar exakt där man sätter fingret?
    Ofta gör den det, men vissa tillfällen verkar det som den plockar fel input.

    Jag har testat Multi touch paint för att se hur väl det fungerar i praktiken. Programmet tar bara 2 fingrar i taget. Vet inte om googles implementation klarar mer, eller om det är en brist i programmet.

    Hur som helst så märker i alla fall jag att den hälften av gångerna jag trycker hämtar input inte bara där jag sätter fingret, utan även på valfri plats på skärmen.

    Tydligast blir det när jag trycker med två fingrar då den plockar fler inputs än fingrar på skärmen...

    Fler med problem? (mjukvara eller ve och fasa, småfel på min hårdvara?)
     
  2. Celeborn81

    Celeborn81 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det enda jag har märkt är att kanterna är väldigt känsliga på telefonen så det är lätt att komma åt de med handflatan/första leden på tummen om man bara använder en hand.
     
  3. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Tänkte bumpa upp den här eftersom det finns några trådar om just multitouchen, browsern med mera med mera... Att pinch och sånt fungerar vet vi ju. Men hur upplever ni det i såna här ritprogram? Min fundering är egentligen hur väl Google har implementerat multitouchen. Som jag upplever det på min telefon är den långt ifrån klar då input inte tas där man faktiskt sätter fingrarna. Det här är en ganska viktig punkt om man som utvecklare är intresserad att göra ett program för fasta touchpunkter typ styrkors och knappar där man bör kunna trycka på båda samtidigt utan fel.

    Jag har testat lite olika program men får som sagt inte alltid input exakt där jag sätter fingrarna.


    Multitouch måste in i hela android för att få bukt på problemet Celeborn81 har. Jo jag har det problemet också och jo, det är lite frustrerande när man sitter och pillar med en hand. Alla har inte tillräckligt flinka spindelhänder för att inte råka komma åt kanten alla gånger. :)

    Med de här problemen kommer det inte bli några vettiga program som använder sig av fler input samtidigt. Jag är måttligt intresserad av pinch zoom och allt sånt.. Gillar dubbel-tap bättre.