Multitouch problem

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av kettle, 26 nov 2010.

  1. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    har problem med multitouch när jag sitter och spelar och måste t.ex. ha 2 fingrar på skärmen

    spelar dock quake2droid meen det e svårt i med att jag inte kan styra ordentlig i med detta problemet, den skjuter automatiskt och kamera vinklen går åt alla håll och kantar, händer även så i andra apps t.ex. när man använder ritprogram och liknande som stödjer multitouch.. spelet fungerar bra på min väns galaxy s..
     
  2. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Desire har ingen riktig multitouch och använder en för dålig digitizer, så den kan känna att du har 2 fingrar på skärmen men inte riktigt var.
     
  3. ηπρg

    ηπρg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det där svaret var inte helt riktigt. Problemet desire har är när någon av de två punkterna korsar någon av axlarna från den andra.
     
  4. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    .. märkte multitouch problemet idag och nu e jag så jävla missnöjd med mitt köp.
     
  5. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Förutom i spel, när är det ett problem? Jag var också ganska missnöjd när jag upptäkte det men då jag spelar väldigt sällan så märker jag inte av det...
     
  6. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    nej precis, man märker det inte när man inte spelar, men jag spelar en hel del på min telefon, köpte min telefon för spel, surf och musik samt socialt.. och nu ångrar jag detta köp och skulle väntat på t.ex. galaxy S
     
  7. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Det är riktigt irriterande om man tex spelar Slice It. Vissa skärningar går inte att göra med Desire :P
     
  8. einarbulle

    einarbulle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis just det satt jag och svor övdr igår. SliceIt är bara att lägga ner på Desiren tyvärr :cry:
     
  9. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jag har inga problem med SliceIt, visst ibland kan det hoppa runt lite, men knappast
    ett problem som jag kommer kasta mobilen för. Den är helt enkelt för grym. Men
    visst, nästa mobil om 2 år eller så får väl ha äkta multitouch, det får väl bli nästa
    "nyhet", har svårt att hitta något annat som skulle kunna vara nytt :)
     
  10. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Multitouch problemet är lite störande ibland. Visste inte om det då jag skaffade min desire då jag har haft både iPhone 3G & 3Gs innan som stöder mer fingrar än va som ryms på skärmen (nästan :P) + att min MBP's trackpad klarar av 10 fingrar + näsan xD, så jag trodde inte att dagens mobiler inte skulle ha det här problemet. Men spelar ändå inget så ser det inte som ett allt för stort problem :)
     
    Last edited: 27 nov 2010
  11. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Instämmer att Apples digitalaizers är MYCKET bättre både i precision och antal fingrar... men jag hoppas HTC har fattat det vid det här laget... Hur är multitouch på DHD och DZ?