På min Galaxy Tab 8.9 använder jag en sån här:
http://www.dealextreme.com/p/otg-ad...00-p7510-p7300-p7310-white-10cm-109038?item=8
Med USB hub funkar det att köra mus och tangentbord samtidigt.
När det gäller PayPal och kortbetalning så kan man sätta in pengar på PayPal med banköverföring så kreditkort är inget krav. Det tar några dagar innan pengarna kommer in dock men det stora problemet är egentligen att tiden det kan ta för att få prylarna från Dealextreme kan vara allt mellan 10 dagar och evigheten. Det funkar om du inte har bråttom.
Sen kommer vi till nästa problem. Android i grund och botten förutsätter att alla externa tangentbord har amerikansk layout. Om du har en platta med nordisk orginal firmware så kommer dock Samsungs inmatningsmetod att fixa en del åt dig, dock kommer inte tecken som du når med AltGr att fungera om du inte har ett original samsung tangentbord.
Kör du inofficiell ICS eller väljer någon annan inmatningsmetod med stock 3.1/3.2 så blir det amerikansk layout.
Layoutproblemet har jag dock löst med min app (se länk i min signatur) men då kommer återkommer kreditkortsproblemet då jag antar att du inte heller kan köpa appar på nätet? Dock stöder de alternativa marknaderna AndroidPit och SlideMe bl.a. PayPal så det går att köpa appen utan kreditkort.
Det sista problemet du kommer att svära över är varför i h-vete Samsung satt sin kontakt på undersidan av plattan. Vill du köra den med mus+tangentbord i landskapsläge kommer du få ställa den upp-och-ner och få knapparna nedåt istället. Till detta problem är blåtandstangentbord och mus enda lösningen förutom möjligtvis att köpa en original tangentbordsdocka.
Click to expand...