Musik "hackar" när man lyssnar

Discussion in 'Hero' started by lixenstrand, Nov 26, 2009.

1. lixenstrand

lixenstrand Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

vet ju inte om det är ett problem som enbart rör Hero.

När jag lyssnar på mp3 genom standardprogrammet så hackar en hel del låtar.. somliga mer än andra och vissa hackar bara de första 3 sekunderna.

Kan det bero på att jag har segt sd kort? använder det 2 gb som jag fick med i telefonen.

2. norskel

norskel Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Det bör inte bero på SD kortet, jag använder mitt medföljande och det flyter på perfekt. Jag vet inte vad som kan vara problemet? Möjligtvis för många program på gång?

3. bena

bena Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp det är sant har samma problem och det är programen som gör det,när jag startar om så är det perfect då.

4. lixenstrand

MINA ENHETER

okej, tack för hjälpen.. men det är ju totalt värdelöst.. håller hjälten igång för mycket program som den inte klarar av?!.. hur ska man kunna hålla detta på en bra nivå då? för jag har hört att man inte ska hålla på att tvinga den att stänga ner programmen

5. matkoh

matkoh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmmm.

Byt O/S till ex. MoDaCo så löser det sig. Du får på köpet en helt "ny" lur.

6. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Normalt sett så behöver du inte stänga ner program, det sköts av sig självt.

Men android tilllåter ju också att program gör saker då och då (eller hela tiden för den delen) i bakgrunden trots att du inte aktivt använder det, och skulle ett sådan program göra fel så kan det dra ner prestandan (och batteritiden).

Kan gå att felsöka sånt med verktyg som astro filemanager, robotop eller liknande som kan visa vilka processer som aktivt gör något.

7. lixenstrand

MINA ENHETER

Ska till brorsan idag som är kung på datorer får hjälpa mig.. byta OS är inget jag ger mig in på i vilket fall.

Vi får se hur det blir helt enkelt, hoppas att android 2.0 kommer ut snart också.. borde ju ända fixa till en hel del smågrejer i mobilen som jag stör mig på.

8. Hero

Hero Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa att slå av WLAN:et

Har märkt att det stör musiken

9. appel

MINA ENHETER

Det har jag bara haft problem med om jag lyssnar över bluetooth (det och många andra problem har gjort att jag lagt av med BT med min Hero).

10. dampen

dampen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sitter just nu och boppar Spotify via BT och det flyter på hur bra som helst. Hackar väldigt sällan. Samma gäller när jag använder tex Tunewiki eller den inbyggda spelaren. Tycker det funkar klockrent.

ROM: Modaco 2.9

11. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Det jag har märkt med ljudet laggar efter då jag tittar på film och använder mitt BT headset . Med vanliga hörlurar tex Koss plugs så har jag inget lag alls . testat mp3, spotify , youtube och film.

Testa göra en hårdreset

12. appel

MINA ENHETER

När du använder Spotify och BT, blir telefonen seg som snor då? BT i den officiella HTC Hero romen drar ju mellan 20-30 % cpu konstant vilket drar ner prestandan ganska rejält.

13. dampen

dampen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej det tycker jag inte.
    Minimerar spotify och kollar mail och skickar sms som vanligt.
    Kör ju som sagt Modaco 2.9 så jag kan inte svara på hur orig funkar.

14. KoktGrus

KoktGrus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

hackar för mig med ganska jämna mellanrum om kanske 40 sekunder... brukar köra spotify via bt i bilen...

om det hackar med vanliga musikspelaren vet jag inte...

15. Brother_B

Brother_B Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

För mig så börjar musiken hacka när telefonen släcker ner och låser, och slutar att hacka så fort jag livar upp den igen.. Hur skumt som helst.

Använder allt orginal, utom minneskortet som är class 6.

16. Brother_B

MINA ENHETER

17. osmium

osmium Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Troligtvis har du någon applikation som ligger och kör i bakgrunden som aktiveras när telefonen låser. Installera en task manager och se vilka processer som är igång.
    Jag har märkt att vissa program buggar en del och kan få helt andra processer att lagga och tom. krasha.
    Lista vilka program du har installerade så kanske vi kan hjälpa dig genom uteslutningemetoden.

18. Brother_B

MINA ENHETER

Provade att stänga ner alla "onödiga" tasks som låg, och det gjorde susen, nu kan jag lyssna på musik utan att den hackar. MEN borde inte telefonen sköta sånt själv, så jag alltid kan lyssna på min musik utan att det hackar ??? För att det är en musikmobil är väl ingen hemlighet.

19. sandos

sandos Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Musikmobil? Hmm jaja.

Problemet är väl snarare att normala bakgrundsgrejer borde ges låg prioritet per default. Finns nog sällan anledning att någon bakgrundstjänst måste köra på 29 ms istället för 65ms, så att musikspelaren inte hinner buffra så det slipper hacka, tex.

20. osmium

osmium Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det räcker ju med att ett program inte beter sig som det ska för att telefonen ska börja lagga. Har själv tagit bort ett par program som "förstörde" min hero. Man kan nog inte ge Android skulden för att en del program tar för mycket på CPUn och ligger igång fast man inte behöver dom. Android stänger väl vad jag vet bara av program efter behov och inte tjänster.
    Se om du kan klura ut vilken applikation det är som inte stängs ner och avinstallera det. Meddela gärna utvecklaren också för det kan ju va en bugg.