Musik hackar?

Discussion in 'Hero' started by Tomzi, Aug 6, 2009.

1. Tomzi

Tomzi Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Gör det så på någon annan med ? musiken hackar.. speciellt när man tar den till sleep mode... sjukt irriterande, tänkte först att de är mitt mitt minneskort men har provat de 2 gb minneskortet man fick med också...

2. mykolog

mykolog Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

3. Tomzi

MINA ENHETER

nah... men men får vänta på uppdatering.. men tycke de är löjligt en sån telefon borde fan klara av att spela upp musik... Min x1 kunde ha 10 program öppnade utan några problem och musiken spelade fint.. man skulle tro att android tog mindre än windows mobile men icke san icke..

4. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Min telefon spelar musik utan att hacka.

5. kgb_swe

kgb_swe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Använder min som MP3 spelare dagligen. Den har bara hackat vid något (ett eller två) enstaka tillfälle, inget större problem anser jag. Jag har dock ett class 6 (hyfsat snabbt) SDHC kort. Kan vara att den hackar om du har ett långsamt class 2 eller 4 kort med all musik.

6. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Eftersom det främst händer i sleep mode så misstänker man förstås att det handlar om att processorn sänker klockfrekvensen för att spara batteri, varpå det inte längre finns kräm nog att orka med alla processer. Telefonen borde inte sänka klockfrekvensen om den känner att den får arbeta hårt, men en inte alltför vild gissning är ju att detta inte fungerar optimalt.

En lösning, om du har rootat, vore kanske att säga till processorn att aldrig sänka klockfrekvensen, utan köra 528 MHz hela tiden (vilket jag gör på min Dream).

7. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

samma här. kör ett par apps i bakgrunden samt ett par widgets.

8. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle det kunna så att Bit-rate på musiken spelar någon roll?

Eftersom du klagade på musiken så rippade jag lite gammal musik och lade in samtidigt som jag surfade och allmänt lekte runt och upplevde inga som helst problem med musiken.

Men att de hackar i sleep mode beror nog tyvärr på att HTC har valt att mobilen ska klocka ner sig för mycket.

Edit: Har nu i några timmar suttit och försökt replikera ditt resultat men lyckas inte. Just nu kör jag med så många prestandakrävande widgets som är möjligt och lyssnar på mer eller mindre okomprimerad musik i waw-format.

Så vad kör du för applikationer, widgets, hur mycket musik har du på mobilen, vilken bit-rate har musiken, hur stora album covers har du osv. Helt omöjligt att lösa ditt problem utan fler detaljer.

Last edited: Aug 8, 2009
  9. Tomzi

MINA ENHETER

Spelar musik nu också utan att de hackar.. har bara dessa widgets nu sms,taskiller

(i min ignore list har jag touchflo,clock,vizbattery,com.htc,setcpu,com.htc.provider.weather,com.htc.socialnetwork.provider,com.htc.provider.settings,musik,htc.location.service.)

,kalender,bookmark och liten mediaspelare på och istället för massa ikoner så har jag dem i mappar. Fungerar mycket bättre... Innan hade jag samma fast med ikoner på ett skrivbord (bara ikoner) och de slöade som satan..

Musiken är alltid 320kbt har 9 gb musik på ett 16 gb kort och albumcovers(inte på all musik såklart) som är 600*600 tror jag. I vilket fall som helst borde jag inte oroa mig över hack i musiken för hade dubbelt de på min x1 och den klarade av de perfekt...

Jag costumizar min scene efter lagg.. om de laggar de minsta när jag swipar mellan skrivbord så vet jag musiken kommer lagga därför har jag så lite som möjligt nu...

10. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Min lur gör lite så med, med vissa utvalda spår som jag rippat själv i 256kbit med audiograbber för en evighet sedan, kan hända är det en fråga om optimering, för nyare material spelar den snällt i alla kvaliter, på originalstickan...